CarPlay Audi a3 8V

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Hi techneuten!

Online zie ik steeds meer “dongles”, welke ‘Plug & Play CarPlay” bieden bij auto’s.
Nou weet ik dat het op mijn Audi een optie is, maar ik heb dit nooit “geactiveerd” oid.

In het kort; zou ik zo’n dongle kunnen koppelen en dan CarPlay gebruiken, of moet dit worden “unlocked” oid?

Bakkertje

Forumguru
Bij VW en Skoda kun je het tegen betaling vrij laten schakelen. Wellicht dat dit bij Audi ook kan?
Snelle google actie:

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Bij elke Audi jonger dan 2013 is het mogelijk CarPlay te ontgrendelen, mijn inziens. Kan zijn dat hier variatie in zit, waar ik niet van weet?

Bakkertje

Forumguru
Je zou eens contact op kunnen nemen met zo'n bedrijf die het vrij kan schakelen, dan weet je het snel genoeg lijkt me ;)
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid ben ik dan wel benieuwd of dit dan ook direct draadloos is of dat het met snoertje werkt.

Rallye

Forumguru
Bij Skoda’s pas met ingang van bouwjaar 2015 (MIB 2) - en dan nog enkel als je menupunt daarvoor hebt. Vandaar mijn vraag.

Rainesh

Forumguru
Je hebt:
1) MIB2 nodig (zit in facelift A3, dat heb je)
2) Een data usb poort nodig (staat er nu charge only, dan heb je geen data usb)
3) alle licenties moeten voor vrijgegeven worden

Dus bij Audi is het hardware + software

GeeVeeDeeVee

Forumguru
Rainesh, thanks voor je antwoord!

Ik kan mij inderdaad nu ineens heugen dat wij het hier eens over hebben gehad. Punt 2 en 3 zijn waarschijnlijk bij mij niet OK.
Volgens mij, correct me if I'm wrong, zei jij ook dat punt 2 lastig was om om te bouwen, correct?

Bovenaan Onderaan