CarPlay Geluid komt soms niet via radio maar uit telefoon?

ESL

Actief lid
Ik heb een superb IV uit 2020, en het volgende probleem;

Ik heb doorgaans mijn privé telefoon op Apple CarPlay aangesloten en mijn werk telefoon via Bluetooth. Als ik dan bv spotify luister via privé telefoon en ik word op werk telefoon gebeld, dan krijg ik na dat telefoongesprek mijn geluid van CarPlay niet meer via de radio. Het geluid komt dan uit de telefoon en ik krijg het niet meer terug.

Opmerkelijk; waarschuwingen vanuit Waze bijvoorbeeld komen wél door via de radio.

Ik heb het ook andersom geprobeerd (werk telefoon via CarPlay) en geeft hetzelfde resultaat. Het probleem lijkt dus in de auto te zitten.

Bedraad of draadloos maakt geen verschil
Opnieuw verbinden maakt ook geen verschil.
Probleem is meestal pas weer opgelost als ik echt uit de auto ben geweest en de radio dus echt uit is geweest.

Iemand een idee wat ik hier tijdens het rijden aan zou kunnen doen?

Patron

Senior Member
Je zou kunnen kijken of je tijdens het rijden de telefoon kan switchen in het menu zoals sommige doen met wijzigen van Android auto naar carplay

ESL

Actief lid
Het enige wat ik wel geprobeerd heb, is naar het menu “telefoon” en dan “verbinden via Bluetooth”. Daarna weer naar CarPlay en opnieuw verbinden. Dat kost soms wel eens wat andere verbindings problemen op zoals een vastgelopen scherm, maar door geluid probleem helaas niet.

Ik erger me er al tijden aan, en ik kom er maar niet achter waar het in zit. Ik dacht zal hier eens vragen of iemand dit bekend voorkomt

Rallye

Forumguru
Gebruik je (ook) Flitsmeister? Zowel het systeem in mijn GTI, als in mijn RS, als in een leenauto van de garage gaf Flitsmeister problemen bij. Met name het wegvallen navigatiemeldingen van Flitsmeister na een telefoontje was bij mij vaak het probleem. Nu ik Waze gebruik heb ik daar geen last meer van.

ESL

Actief lid
Euh, flitsmeister heb ik wel, maar gebruik tegenwoordig altijd Waze. Maar bij die beide heb ik eigenlijk geen problemen want de waarschuwing meldingen blijven wél gewoon doorkomen via de luidsprekers. Alleen muziek via Spotify gaat dan opeens via de telefoon

Bovenaan Onderaan