CarPlay?

Jo!

Lid
Dag,

Nieuw hier, ik ga zaterdag een voor mij nieuwe (tweedehands) Skoda Superb II (2012) ophalen.
ik ben natuurlijk heel benieuwd, het idee is dat wel enige jaren onze nieuwe auto zal zijn …
Ik vroeg mij af of en hoe CarPlay in deze auto mogelijk is?

Laatst bewerkt:

Jo!

Lid
dank jullie.
dat het er niet standaard in zit had ik wel gedacht: CarPlay bestond toen nog niet denk ik.

wat ik zoek is een ombouwmogelijkheid, zonder al te veel functionaliteit van de bestaande systemen te verliezen.

of is dit volledig niet mogelijk?

Tees

Donateur
Als je een kwalitatief hoogwaardig systeem wilt dat netjes integreert in de auto (dus ook werkt met het schermpje in je dashboard e.d.), dan zijn Zenec en Radical de logische opties, en zit je wel aan dat bedrag idd. Maar als je een VAG-origineel systeem wilt dat dat zou kunnen, kost t je veeeeeel meer (los van de vraag of dat uberhaupt geretrofit kan worden, wat ik niet denk).

Je kán ook voor een goedkoper Chinees (Ali) model gaan, met alle risicos van dien. Ik zou t je niet aanraden....

Bakkertje

Forumguru
Thanks @Rallye ik was al aan het zoeken naar dat systeem.
Dat is een MIB toestel zonder gescheiden head unit in het handschoenenkastje. Daarmee zou het kunnen inderdaad.

EdK

Forumguru
dank je, 'ze' zeggen dat alles er in zit en dat het werkt.
wel aan de prijs!!
Zenec werkt prima met een VAG wagen, neemt alle functies over die er al in zaten.
Is alleen kans dat je hem met VCDS nog even moet aanmelden.
En service en updates zijn bij Zenec ook goed geregeld.
Zelf een voorloper van Zenec in de Yeti gehad en tot op de dag van verkoop (Yeti) geen minuut spijt gehad van dat systeem.

En wel aan de prijs ?? Werkelijk ?
Je moet de prijs niet vergelijken met een chinese cloon ! Maar je moet hem vergelijken met een orgineel VAG unit.
En dan ben je in algemeen toch echt de helft goedkoper uit voor een top product

Jo!

Lid
Dank je Ed.
ik zit niet zo in de terminologie en deze 'tak van sport'.
ik heb de auto net en ben hem dan ook helemaal aan het verkennen. Er zitten giga veel toeters en bellen op …
Voor mijn weet: wat is VAG en VCDS?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan