Robertbez
Nieuw lid
Hallo,
Mijn Fabia gaf laatst een piep en mijn olie lampje ging branden. Natuurlijk gelijk olie na gekeken maar er zat voldoende in. Ook was het level vol na al 30 km gereden te hebben. Dat vond ik vreemd want na even rijden zou de peilstok niet zo veel olie peilen lijkt mij. Ik merkte wel dat er iets van slush aan de olievuldop zat (niet erin overigens). Ik rij normaal maar 10 km per dag en in het weekend soms 30 of meer. Terwijl ik alles staat te bekijken valt opeens op dat mijn bij mijn peilstok heel veel olie zit in het kapje. daarna is al snel te zien dat alles onder de olie zit. ik realiseerde mij dat de peilstok ook los zat en niet goed in de houder. Met wat navraag kwam ik er achter dat het waarschijnlijk mijn carter druk is die de peilstok eruit heeft geduwd en ook de olie eruit heeft geperst via die kant. Volgens de beste stuurlui aan de wal moest ik op zoek gaan naar het carterontluchtingsventiel en die schoonmaken. Leuk hoor maar waar zit dat ding en is dat echt wel de oplossing voor het probleem.
ik heb al veel gezocht en beredeneerd wat wat is maar geen idee waar die ontluchting zit en als het een slang is die bij de olievuldop zit dan is dat niet het probleem omdat die schoon is. En blijft het probleem dat mijn olielampje blijft branden.
Wie heeft een idee wat het kan zijn? en wie weet waar die ontluchting kan zitten?
mvg
Robert
Mijn Fabia gaf laatst een piep en mijn olie lampje ging branden. Natuurlijk gelijk olie na gekeken maar er zat voldoende in. Ook was het level vol na al 30 km gereden te hebben. Dat vond ik vreemd want na even rijden zou de peilstok niet zo veel olie peilen lijkt mij. Ik merkte wel dat er iets van slush aan de olievuldop zat (niet erin overigens). Ik rij normaal maar 10 km per dag en in het weekend soms 30 of meer. Terwijl ik alles staat te bekijken valt opeens op dat mijn bij mijn peilstok heel veel olie zit in het kapje. daarna is al snel te zien dat alles onder de olie zit. ik realiseerde mij dat de peilstok ook los zat en niet goed in de houder. Met wat navraag kwam ik er achter dat het waarschijnlijk mijn carter druk is die de peilstok eruit heeft geduwd en ook de olie eruit heeft geperst via die kant. Volgens de beste stuurlui aan de wal moest ik op zoek gaan naar het carterontluchtingsventiel en die schoonmaken. Leuk hoor maar waar zit dat ding en is dat echt wel de oplossing voor het probleem.
ik heb al veel gezocht en beredeneerd wat wat is maar geen idee waar die ontluchting zit en als het een slang is die bij de olievuldop zit dan is dat niet het probleem omdat die schoon is. En blijft het probleem dat mijn olielampje blijft branden.
Wie heeft een idee wat het kan zijn? en wie weet waar die ontluchting kan zitten?
mvg
Robert