cd rom's navigatie Amundsen

Alphons12

Nieuw lid
Ik dien iets van 378 Euro te betalen voor de cdrom's van geheel europa. Belachelijk bedrag. Is dit normaal? Zijn de cdrom's ook aan te schaffen voor minder ergens? Zijn de cdrom's voor altijd werkzaam?

hemi24

Forumguru
wellicht kun je eerst eens uitleggen hoe om welke cd's het gaat en voor welk systeem, aangezien de topictitel gaat over het Amundsen systeem, terwijl in je profiel staat dat je een O1 hebt...?!?

Dacht dat de prijs voor een enkele cd voor het Amundsen systeem ergens tussen de 125 en 150 euro lag, dus dan is heel europa voor het genoemde bedrag nog niet eens zo gek... (ookal zou ik het er niet voor neertellen)

Alphons12

Nieuw lid
Het gaat om mijn nieuwe nog te leveren auto, Octavia Combi 1.6 tdi greenline businessline
en alle cd's van europa, amundsen

Ronnie

Forumguru
Kan je wel verklappen dat je niet op het net hoeft te zoeken; De CD's zijn dermate beveiligd dat ze niet te kopieeren zijn(voor eigen gebruik natuurlijk).

Tallguy

Forumguru
En ook al zouden ze wél ergens te vinden zijn, dan kom je er hier iig niet achter. Onze forumregels verbieden nl alle verwijzingen naar (en verzoeken om) warez en andere illegaliteit, maar...dat begrijp je wel neem ik aan :blush:

hemi24

Forumguru
Tja, heel Europa zei je?!?

Das dan de hele serie met artikelnummers AAN000071 t/m AAN000081 à €129,- p. st. => € 1.419,-

Wedden dat de dealer je gaat vragen of je dan toch niet liever een Columbus hebt..!?!

Alphons12

Nieuw lid
Het was een te kiezen optie bij mijn leasemy. voor 368 heel europa. De dealer heeft inmiddels al gezegd dat hij deze optie als extra niet kent voor 368,--. Ik zal dus, god betere het, per land een cd moeten kopen als ik naar verschillende landen ga, of natuurlijk de ouderwetse gezellige landkaart moeten raadplegen...En nog wat, mijn vraag had niets te maken met zoektocht naar illegaliteit...:2133:

nomad

Senior Member
De dealer heeft inmiddels al gezegd dat hij deze optie als extra niet kent voor 368,--. Ik zal dus, god betere het, per land een cd moeten kopen als ik naar verschillende landen ga, of natuurlijk de ouderwetse gezellige landkaart moeten raadplegen...

Of je koopt voor dat bedrag een mooie TomTom Live 950 en je bent overal vanaf. Idioot dat Skoda dit zo aanbied. Daar trapt toch geen mens in ?

MinT

Lid
Ik neem aan dat er op een Benelux map ook de hoofdwegen van Europa op zitten ?
Dit was zo op mijn vorige lease-bak. Wat ik dan deed als ik naar het buitenland naar een adres moest was het vragen naar een hoofdweg in de buurt.
En dan een routebeschrijving van daar naar het uiteindelijke adres.
(Hoe vaak wil je alle straten van heel europa langsrijden ?)

hemi24

Forumguru
Of je koopt voor de vakantieritten in het buitenland een goedkope uitvoering van de tomtom... Misschien een beetje raar, maar dan kom je er ook...

pearldiver

Nieuw lid
Allen,

Misschien wisten een aantal dit al maar het amundsen systeem is hetzelfde als in VW geplaats wordt als RNS310 of in Seat als Media Systeem 2.0.

Op een ander forum hebben ze een leuk topic over dit aparaat (met name de discussie over kaarten).

[MODERATORBREAK]
Link verwijderd. Verwijst naar een site waar men niet netjes omgaat met legale software (ik zal het zo maar noemen). Dit is tegen de regels van ons forum.
[/MODERATORBREAK]

Op mijn Amundsen staat de BeNeLux kaart met hoofdwegen Europa. De dealer zou als extra service de kaarten van Duitsland, Frankrijk en de Alpen installeren.
Vandaag zou dat tussen de bedrijven door gebeuren, ik zou er zelfs op kunnen wachten. Sta ik bij de dealer zeggen ze dat het ruim 45 minuten per cd duurt om ze in te lezen op de sd kaart! Tsja daar zit je op je vrije woensdag middag niet op te wachten. Ik was er vanuit Den Bosch naar Utrecht voor gekomen. Als pleister op de wond hoefde ik geen kosten te betalen voor het uitlaatsierstuk wat ze gemonteerd hadden. Nu afgesproken om tijdens een dagje winkelen in de Provinciestad de cd's in te lezen.

superbas

Nieuw lid
Zoals pearldriver al schreef. Kijk eens op die site en lees aandachtig. Er gaat dan een wereld.....(onee, europa) voor je open. En voel ik me schuldig.....nee.

[MODERATORBREAK]Die link is dus weggehaald omdat de site waar hij naar verwees vol stond met zaken die niet volgens onze regels mogen.[/MODERATORBREAK]

Ik heb 3 cd's (ben nog aan het afbetalen...)gekocht en ik krijg zo'n stomme belgische stem. Mooie auto, maar voor dat geld een bagger navigatiesysteem.

Bedankt Pearldiver voor de link. Ik ga het eens aandachtig bestuderen. Ik was er ook al achter dat het om de Blaupunkt RNS 310 FX ging.

Nee niets opgeschoten met de link. Zal voor sommige onder ons een koud kunstje zijn maar ik kwam er niet uit. De dealer was echter vrijgevig en heeft naast BeNeLux tevens Frankrijk, Duitsland, Alpen landen en Italie geinstaleerd. Ik ben er klaar mee. De Amundsen is een mooi systeem maar die losse kaarten zijn helemaal niets.

Bovenaan Onderaan