Al een poos op het forum maar eigenlijk nog geen plaatje bij het praatje.
April 23 de Passat Variant 2.0 TDI ingeruild op een Kodiaq uit 2019 met nog maar 25k originele kilometers op de teller.
Ik was specifiek opzoek naar of een Passat Variant of een Tiguan met een 2.0 TSI. Na flink wat bezoekjes aan dealers en een aantal proefritten o.a.in een Passat 2.0 TSI begon ik toch te twijfel. 7 jaar met veel plezier en eigenlijk zonder problemen in mijn Passat gereden van 0 tot 220k. Op een lekkage van het panodak ( verstopte afvoer) probleemloos. Fijne reisauto, veel trekgewicht en zuinig ook bij hogere snelheden in Dld. Veel lange trips mee gemaakt maar nog een keer 7 tot 10 jaar in dezelfde auto.....
Maar ja wat dan, Tiguan wel mooi maar ik ben geen fan van de Tiguan met het R- line pakket. Wat is er dan aan alternatief? MB C en E klasse station bekeken ( veel te klein en te klein op de achterbank), XC60 (fraai maar ook niet groot qua interieur), MB GLC ( wederhelft veto uitgesproken).
Hee, ik heb eigenlijk voor de Passat een erg fijne S2C gereden, zou een S3C wat zijn of een Kodiaq wellicht.
En zo de zoektocht aangevangen.
Uiteindelijk wordt de spoeling dun wanneer je specifiek een Kodiaq 2.0 gaat zoeken ( ongeveer 5% van het aanbod
In april de Skodiaq opgehaald en inmiddels ongeveer 12k verder. Wat een fijne auto. Veel ruimte (lang, lange kinderen en aanhang), genoeg power ook met de sleurhut, compleet uitgevoerd met de opties die ik graag wil ( o.a. stoelverwarming voor en achter, standkachel, nappaleer, acc, led, koplampsproeiers etc etc).
Geen panodak en dat is aan de ene kant een gemis ( lichtinval vind ik het fijnste en de kiepstand in de zomer). Aan de andere kant meer hoofdruimte ( was in de Passat krap aan) en geen kans meer op lekkage want dat heb ik nu 2x meegemaakt en dat is niet fijn.
Na aankoop nog een paar kleine zaken geregeld zoals AB voor de standkachel en rubbermatten voor kofferbak en interieur voor de winterperiode. Nu alleen nog twijfel over aanpassen DSG7 want wat schakelt zo'n bak snel in een te hoge versnellingen naar mijn idee. Daar ben ik nog niet over uit. In ieder geval wacht ik nog even tot de garantietermijn voorbij is ( 5 jaar tot nov. 2024).
Oh ja, voor de geïnteresseerden de Soleil was een actiemodel voor de Duitse markt. De onze komt dan ook via een dealer in NL van een dealer in Dld ( 1e eigenaar en enige eigenaar in Dld). Was voorzien van een uitgebreid pakket aan extra’s en kon verder niet voorzien worden van opties af fabriek. Ook maar verkrijgbaar in een paar kleuren dus als je je eigen auto wilde samenstellen was dit de niet handige keuze. Voor ons zit echter alles erop en eraan dus dikke prima!

April 23 de Passat Variant 2.0 TDI ingeruild op een Kodiaq uit 2019 met nog maar 25k originele kilometers op de teller.
Ik was specifiek opzoek naar of een Passat Variant of een Tiguan met een 2.0 TSI. Na flink wat bezoekjes aan dealers en een aantal proefritten o.a.in een Passat 2.0 TSI begon ik toch te twijfel. 7 jaar met veel plezier en eigenlijk zonder problemen in mijn Passat gereden van 0 tot 220k. Op een lekkage van het panodak ( verstopte afvoer) probleemloos. Fijne reisauto, veel trekgewicht en zuinig ook bij hogere snelheden in Dld. Veel lange trips mee gemaakt maar nog een keer 7 tot 10 jaar in dezelfde auto.....
Maar ja wat dan, Tiguan wel mooi maar ik ben geen fan van de Tiguan met het R- line pakket. Wat is er dan aan alternatief? MB C en E klasse station bekeken ( veel te klein en te klein op de achterbank), XC60 (fraai maar ook niet groot qua interieur), MB GLC ( wederhelft veto uitgesproken).
Hee, ik heb eigenlijk voor de Passat een erg fijne S2C gereden, zou een S3C wat zijn of een Kodiaq wellicht.
En zo de zoektocht aangevangen.
Uiteindelijk wordt de spoeling dun wanneer je specifiek een Kodiaq 2.0 gaat zoeken ( ongeveer 5% van het aanbod

Geen panodak en dat is aan de ene kant een gemis ( lichtinval vind ik het fijnste en de kiepstand in de zomer). Aan de andere kant meer hoofdruimte ( was in de Passat krap aan) en geen kans meer op lekkage want dat heb ik nu 2x meegemaakt en dat is niet fijn.
Na aankoop nog een paar kleine zaken geregeld zoals AB voor de standkachel en rubbermatten voor kofferbak en interieur voor de winterperiode. Nu alleen nog twijfel over aanpassen DSG7 want wat schakelt zo'n bak snel in een te hoge versnellingen naar mijn idee. Daar ben ik nog niet over uit. In ieder geval wacht ik nog even tot de garantietermijn voorbij is ( 5 jaar tot nov. 2024).
Oh ja, voor de geïnteresseerden de Soleil was een actiemodel voor de Duitse markt. De onze komt dan ook via een dealer in NL van een dealer in Dld ( 1e eigenaar en enige eigenaar in Dld). Was voorzien van een uitgebreid pakket aan extra’s en kon verder niet voorzien worden van opties af fabriek. Ook maar verkrijgbaar in een paar kleuren dus als je je eigen auto wilde samenstellen was dit de niet handige keuze. Voor ons zit echter alles erop en eraan dus dikke prima!

Bijlagen
Laatst bewerkt: