Centrale achteruitkijkspiegel los

Zephir

Lid
Sinds de warme dagen van enkele dagen geleden is mijn centrale achteruitkijkspiegel wat los gekomen zodat deze enkele milimeters naar beneden doorhangt, waardoor naast de chauffeur ook de regen- en lichtsensor mee in de war is. Heeft iemand dit al eens voor gehad en zo ja, hoe los je dat best op?

Groet

Joske

Forumguru
Opnieuw lijmen..

of je kan eventueel proberen met verwarmen (haardroger) en dan de spiegelvoet opnieuw aan te drukken?

Wat soort lijm het eventueel moet zijn, dat kan ik niet met zekerheid zeggen.. siliconen (wit sanitair) zou ik best niet doen denk ik :pieker:

:deuk: :deuk: :deuk: dat gaat je sensor niet gaarne hebben.

Zephir

Lid
Ah, da's een goed idee dat van die haardroger! Daar zal ik eens mee beginnen... Nu moet ik elke keer manueel mijn lichten in- en uitschakelen en werkt mijn interval stand van de ruitenwisser niet meer (enkel SUPER snel), tijd om dat even aan te pakken dus...

Thx Joske

Spierings

Forumguru
Is echt de houder losgekomen?
Met de haardroger zal het dan niet helpen.
Als die lijm eenmaal hard is, plakt het niet opnieuw

Weet dat er setjes zijn om binnen spiegels terug te lijmen. Heb zelf ervaring met tweecomponentenlijm hiervoor. Heb je een gaasje en een vloeibaar goedje.

Bij carglass hebben ze speciale plakkers hiervoor

Zephir

Lid
Wel, het hele 'ding' hangt los (wiebelt wat op kasseien enz...) en de spiegel hangt een paar graden te veel naar voren / onder en is wat van de raam losgekomen. Je ziet het alleen als je er naar kijkt want hij hangt visueel nog wel op z'n plaats. Dat komt deels omdat er ook een soort kabelgootje de dakhemel in loopt dat vermoedelijk de boel wat stabiliseert...

Ik kan er natuurlijk ook gewoon mee naar de garage rijden... :)

Spierings

Forumguru
Dan zal je je spiegel compleet moeten demonteren en het deel wat op de ruit hoort eruit halen en moeten verlijmen..

Menig garage zal zeggen dat er een nieuwe ruit in moet

Spierings

Forumguru
Maar kan natuurlijk ook dat hij uit zijn houder gedrukt is.

Maak anders effe een foto van wat er nog op de ruit zit en de achterkant van de spiegel.

Zephir

Lid
Ik ben er ondertussen even mee langs de garage gereden, ik moest er toch zijn... Blijkt dat je zoiets niet betrouwbaar kan repareren zonder de ruit te vervangen... Er zit blijkbaar een soort schuimpad op de ruit die het hele assembly er tegenaan houdt en je kan die niet zo vervangen. Die zit namelijk op de ruit zelf gemonteerd...

Zephir

Lid
'T is inderdaad nog niet opgelost... Als ik wat meer tijd heb zal ik er eens mee langs een 'glasboer' rijden...

Joske

Forumguru
als uiteindelijk blijkt dat er een nieuwe ruit in moet....

zou ik toch zelf eens aan de slag gaan met de meest transparante lijm die je kan vinden hoor, en eventueel op punten buiten het "zicht" van de sensor de boel terug proberen vastplakken!

Skoda-MAN

Forumguru
HOPELIJK VLIEGT ER EEN STEENTJE TEGEN HET RAAM. Afhankelijk van je soort verzekering kost het een beetje eigen risico

Joske

Forumguru
HOPELIJK VLIEGT ER EEN STEENTJE TEGEN HET RAAM
welke je vervolgens groter dan een muntstuk van 2 euro maakt... :deuk::deuk::deuk::deuk:

405299.jpg

Bovenaan Onderaan