Centrale deurvergrendeling Skoda felicia 1.6 benzine 1999

memoscan

Senior Member
Geachte techneuten onder ons, en in het bijzonder de sleutelaars aan de Felicia. afgelopen week heeft zoonlief een Felicia gekocht met wat achterstallig onderhoud, inmiddels bijna alles opgelost maar ik zit nog met 1 probleemje, er lopen over dit onderwerp wel wat draadjes maar mij is alles nog niet duidelijk. de cv aan de bestuurderskant is wel met de sleutel te openen echter niet op slot, wel kan aan de andere zijde wel geopend worden en gesloten, inmiddels de bekleding van betreffende deur verwijderd, plastic verwijderd en witte kunstofkap verwijderd, gezien dat witte kunstofblokjes nog vast zitten aan draadstangetje en volgens mij recent vernieuwd echter als ik met de sleutel wil sluiten zit er geen beweging in het draadstangetje wel als ik sluit,volgens mij ontbreekt er een veer op het slot of moet ik voorzichtig met een schroevendraaier de kunstof draadkop er af wippen en opnieuw afstellen aan beide kanten van het draadstangetje zit nog ongeveer 5 mm draad, zijn hier gegevens over hoe af te stellen of kan iemand mij andere suggesties doen. Groetjes en fijne paasdagen, Memoscan

memoscan

Senior Member
Jammer dat er niemand reageert, ik had wel wat respons verwacht van onze techneuten, mischien is er te weinig aan gesleuteld of waren de felicia,s te goed.
groetjes,
Memoscan

The bone collector

Senior Member
Je hebt waarschijnlijk de topics al doorgenomen waar ik over de witte kunststofblokjes spreek, maar dat is het dus niet.

Ik kan je wel zeggen dat ik enkele maanden geleden exact hetzelfde probleem heb gehad, centrale vergrendeling opent de deur langs bestuurderszijde, maar sluit ze niet. Maar ik heb er niet meer naar gekeken omdat ik de auto een paar weken later heb ingeruild. Ik denk dus niet dat het aan afstelling ligt, maar eerder echt een onderdeeltje dat gebroken is. Bij mij werkte het toch plots niet meer, zonder enig voorteken. Je moet trouwens voorzichtig zijn met dat afstellen, als je de stangetjes fout aftelt, breekt het slot heel erg snel, dat is zwak ontworpen.

Hopelijk ben je hier wat mee.

memoscan

Senior Member
Hartelijk dank The bone Collector voor je reactie,zoals je het probleem omschrijft is het mij wel duidelijk dat er iets in het slot afgebroken moet zijn ik zal dan ook het deurpaneel aan de bijrijderszijde verwijderen en zien of er wat ontbreekt waarschijnlijk een meeneemveertje zoja dan zal ik de sloten verwisselen zodat de betuurderskant weer normaal geopend kan worden, ik neem aan dat ik voorzichtig de blokjes van de metalen nok af kan wippen. groeten memoscan

The bone collector

Senior Member
Ja, je kan die blokjes er afkrijgen. Maar afwippen is het woord niet, die dingen zitten er heel vast op (tenzij uitgesleten, dan durven ze ook gemakkelijk lossen). En die stangetjes zijn nogal flexibel, wat ook niet helpt als je wat kracht op de blokjes wil zetten. Met de ouderdom durven ze ook wel eens 'breken'. Maar je kan ze nog bestellen voor een paar eurocent, dus geen nood als er eentje breekt (misschien op voorhand al doen?)

Bij mij was het winter toen ik zo een blokje van de sloop haalde, en ik heb de blokjes eerst wat warm gemaakt met een haardroger, anders waren ze niet in één stuk los te krijgen.

Moest het nodig zijn, het slot kan je ook vrij eenvoudig zelf uit elkaar halen. Je hebt enkel zo een tang nodig om ringetjes te openen.

Bovenaan Onderaan