Centrale deurvergrendeling

lienipinios

Nieuw lid
Sinds korte tijd heb gaat mijn centrale deurvergrendeling te pas en te onpas open en dicht als ik aan het rijden ben. Dit is trouwens niet bij alle ritten.
Hoor tijdens de ritten de deuren dicht "kloenken" (zelfde geluid als je de deuren vergrendeld aan binnenzijde van de deur.)
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
(Skoda fabia 2001)

Is het als je pas vertrekt? Of is het ook als je al een paar kilometer gereden hebt.
En heb je je wagen onlangs binnengebracht bij de dealer?

Het zou bv. kunnen zijn dat de dealer de anti-carjack functie heeft ingeschakeld. Dat wil zeggen dat je auto afgesloten wordt van het moment dat je 20 km/h rijdt (kan ook 30 zijn). Maar dan mag je het ook maar 1 keer horen, tot je de sleutel uit het contact trekt of 2 maal de deurhendel overhaalt.

PS. Best ook even voorstellen als nieuw lid van dit forum, dat wordt nogal op prijs gesteld!

lienipinios

Nieuw lid
Hoi ,weet niet helemaal hoe en waar ik me precies voor moet stellen, wellicht kun je me helpen.

Het sluiten van slot gaat heel onwillekeurig, de ene keer werkt het slot wel naar behoren en de andere keer is het net een disco in de auto.
Dan werkt tevens soms mijn alarm van mijn lichten niet als ik uitstap

Cordoba

Forumguru
Het lijkt op problemen met een microswitch in het slot van één van je deuren, waarschijnlijk het bestuurdersportier. Je hebt waarschijnlijk ook dat de waarschuwingszoemer voor vergeten verlichting niet altijd werkt, als je het portier open doet (met licht nog aan), en ook de binnenverlichting reageert niet altijd zoals dat zou moeten.

Je kunt het beste de auto even uit laten lezen op foutcodes, en als het inderdaad de microswitch in je portierslot is, kun je het goedkoopste op laten lossen door Frank in Apeldoorn, hij heeft tegenwoordig een eigen website: Deurslot of centrale vergrendeling kapot? Ik help u vandaag nog!

Voorstellen kan hier: http://www.skodaforum.nl/board/f29/

Edit: let er op dat je nooit uitstapt zonder dat je de sleutels in je zak hebt, of er iemand in de auto zit. Zolang het niet gemaakt is, loop je het risico, dat de auto zichzelf op slot zet als je uitstapt. Als de sleutels er dan in zitten, heb je een probleempje.

lienipinios

Nieuw lid
Dank je wel! Ik zal hem eens uit laten lezen, waarschuwingslicht klopt idd, binnenverlichting heb ik gene problemen mee.
Apeldoorn is voor mij helaas een beetje ver aangezien ik in Eindhoven woon....

Cordoba

Forumguru
Dank je wel! Ik zal hem eens uit laten lezen, waarschuwingslicht klopt idd, binnenverlichting heb ik gene problemen mee.
Apeldoorn is voor mij helaas een beetje ver aangezien ik in Eindhoven woon....

Let ook eens op de rode waarschuwingslampjes in de portieren bij in/uitstappen, die branden waarschijnlijk ook niet altijd als ze dat wel zouden moeten.

Kijk eens naar het prijsverschil: daarvoor is het waarschijnlijk toch de moeite om naar Apeldoorn te rijden. Anders kun je ook nog prijsopgaaf vragen bij Vagtechniek in Nuenen (ca. 10 km vanaf Eindhoven)

Bovenaan Onderaan