Maggy
Forumguru
Vandaag de rechter aandrijfas vervangen, klusje van niks, ding was ook echt verrot, voelbare ribbels bij bewegen van de binnenste homokineet, mag ook na 500 dkm.
Anyway, het lager heeft van origine een bout met ribbels op de kraag; vast met 90 NM en 90 graden, bij de SKF as zat een bout met gladde kraag; vast met 200 en 180 graden...
Vraag me nu sterk af: is de bout afgestemd op het lager, of maakt het niet uit, en is het alleen verschil in constructie? Want als de bout is afgestemd op het lager, dan zit ie nu veel te strak en lig ik straks weer onder de auto om een niet al te oud lager te vervangen....
Anyway, het lager heeft van origine een bout met ribbels op de kraag; vast met 90 NM en 90 graden, bij de SKF as zat een bout met gladde kraag; vast met 200 en 180 graden...
Vraag me nu sterk af: is de bout afgestemd op het lager, of maakt het niet uit, en is het alleen verschil in constructie? Want als de bout is afgestemd op het lager, dan zit ie nu veel te strak en lig ik straks weer onder de auto om een niet al te oud lager te vervangen....