centrale tunnel

ahbo

Lid
Ik vind het jammer dat, hoewel de Octavia een ruime auto genoemd kan worden, je er niet fatsoenlijk met 5 personen in kan zitten.
Door de hoge en brede centrale tunnel is de middelste plek op de achterbank eigenlijk alleen geschikt voor kleine kinderen.

Waar dient die tunnel eigenlijk voor? Heeft de uitlaat zoveel ruimte nodig?

Michel

Forumguru
De Octavia is ook met vierwielaandrijving leverbaar en dus moet er ook ruimte zijn voor de aandrijving van de achterwielen.

Bakkertje

Forumguru
Bij mij zit er een klein kind en die schopt tegen de lamellen van de ventilatie opening :(
Dus eigenlijk is die plek daarvoor ook niet echt super geschikt..

MarcoO2

Forumguru
Dat was eigenlijk precies wat ik dacht! Zijn er echt zoveel andere auto's waarbij je die middentunnel niet of wezenlijk minder hebt?

yprgwt

Lid
Of het er veel zijn weet ik niet, maar 1 weet ik in ieder geval: Mercedes A; volledig vlak van af de pedalen tot aan de achterklep; alle stoelen per stuk uitneembaar (muv de bestuurders stoel natuurlijk). Was erg makkelijk met de verhuizing...

flip

Lid
Mercedes A (en B) hebben een dubbele vloer, waardoor die inderdaad vlak is in de wagen. Je zal merken dat die vloer wel relatief hoog ligt. Als ik het goed voorheb (is zeker zo bij de Fiat Multipla) kon men er zelfs de LPG-tanks in kwijt.
Inderdaad is de bult in het midden nogal ferm, maar de Renault van mijn zoon heeft dat ook. En ja, dat stoort nogal voor de middenzitter. Maar daaronder passeren de uitlaat en eventueel de cardanas naar achteren...

skodaboy

Forumguru
monovolume wagens bv renault espace enz..)hebben in het algemeen een vlakke vloer van voor tot achter,echter is de instap hier door hoger en persoonlijk vind ik het op de 2e of 3e zetelrij niet fijn zitten,door het feit de zetels te kort tegen de vloer aan zitten.
over laatst met een collega meegereden (rijdt met een vw touran) met 4 personen van antwerpen(B) naar st-truiden(B) gereden,is ongeveer een rit van 120km,persoonlijk vind ik in deze wagen dat de zetelhoogte achteraan wel goed is,en er voldoende zit/beenruimte achteraan is,maja hier heb je ook een vlakke vloer he...:winkie:

Mistraller

Senior Member
...Tja, en dan ben je dus een compleet ander type auto aan het vergelijken.

Heel veel auto's delen hetzelfde onderstel tegenwoordig, dus de variatie is tegenwoordig ook niet meer zo groot. Met als gevolg dat dat onderstel voor alle mogelijke uitvoeringen toepasbaar moet zijn. Dus ook voor de 4x4 modellen.

Bovenaan Onderaan