Centrale vergrendeling doet het niet

Ik ben er net achter gekomen dat ik centrale vergrendeling op mijn felicia zou moeten hebben, heb bij bestuurdersdeur het raammechanisme vervangen, en zag het motortje voor de cv zitten, maar deze doet niets.

Zekering 16 is niet stuk.

Wat zou het kunnen zijn?

Ronnie

Forumguru
Is het een al een CV met afstandsbediening? (dan zou de batt. in de sleutel wel eens leeg kunnen zijn....)
Is het er eentje zonder AB, dan zou je microswitch in het portierslot even moeten checken.
Al geprobeert op de andere deur?

Ronnie

Forumguru
Ik bedoelde met de andere deur dat je deze eens met de sleutel op slot moet draaien om te kijken of de cv dan ook niet reageert....

Ik heb het misschien verkeerd omschreven, maar we bedoelden hetzelfde, de cv werkt op geen één van de twee portieren.
heb zowel de bestuurdersdeur als de passagiersdeur geprobeerd, en cv reageerd niet.

Ronnie

Forumguru
Ik heb de Felicia helaas niet in m'n ELSAwin staan, is het nog een CV op vacuum (komt er een groen buisje uit de "motor"),of zitten er meerdere draden aan?

Ronnie

Forumguru
Als je 'm toch weer openmaakt kijk dan meteen eens naar het slotmechaniek, hier zouden 2 microswitches in moeten zitten,
eentje detecteerd of de deur gesloten is en de ander wordt door de sleutelpositie geactiveerd. Is dit allemaal nog in orde dan zou je de doorvoer van de draden in de A stijl eens na moeten kijken, je kunt de rubbertule gewoon iets terugschuiven.

Ik heb direct maar even gekeken, vanaf het motortje komen vijf draden: blauw, bruin, wit, zwart, geel.
Ik kon geen microswitches vinden, maar dat kan heel goed aan mij liggen.
naar mijn idee loopt er vanaf het slot een ijzeren stangetje naar de motor, die zie ik ook bewegen als ik het slot beweeg.
dat stangetje zorgt er voor dat het motortje ingeduwd of uitgetrokken wordt.

Relais zit in je zekeringenkast , maar het kan ook zijn dat je stuureenheid defect is en die zit achter het dashbord !!!

zijn het relais en de stuureenheid van een felicia 1 en felica 2 hetzelfde?
een sloper uit de buurt heeft wel een felicia 1 met cv staan, maar geen felicia 2.

Ik weet het niet voor 100% zeker, maar het kan zijn dat ze precies hetzelfde zijn.
Volgens mijn gegevens zit er niet echt veel verschil tussen de electronica van de Felicia 1 en de Felicia 2

Ze zijn jammer genoeg niet hetzelfde. Heb gisteren bij de sloop de stuureenheid van een felicia 1 meegenomen, en die heeft toch een heel andere stekker/aansluiting dan de felicia 2.
jammer van de 5 euro, maar ja.

Cyrus

Actief lid
Bij de onderdelenlijn.nl staan er 2 modules op voorraad, bij dezelfde sloper - ik heb alleen gezocht op Skoda Felicia.

Het juiste onderdeelnummer staat op je eigen module, gestanst of op een sticker / label. Daarmee kun je controleren of een onderdeel uit een sloopauto gaat passen in jouw auto.

Zoek ook even in die online database met het onderdeelnummer, want het kan goed zijn dat die module ook in de VW Polo, Seat Ibiza en wellicht nog in andere VAG auto's uit een vergelijkbare periode is toegepast.

Bovenaan Onderaan