Centrale Vergrendeling/ Electromotor LV deur problemen

octavia606

Nieuw lid
Hallo, het volgend probleem doet zich voor bij mijn octavia 1 bwj. 6-2006.

CV storingen 2011 elektromotor wordt vervangen. Oorzaak: vocht, corrosie.

Na 1 jaar
CV storingen 2012 elektromotor wordt vervangen. Oorzaak: vocht corrosie.
Dit gebeurt door de dealer onder garantie. heeft e.e.a goed afgedicht etc.Zal niet weer gebeuren

2013
Problemen lijken zich weer voor te gaan doen!!! Dit is toch echt niet normaal weer!!!
Wat is er aan de hand?

Alvast bedankt

MVGR, Hans

Antera

Donateur
water komt ten alle tijde bij regen langs de ruit en de raamrubber het portier in. Niks bijzonder eigenlijk en heel normaal. Waarom dat het bij jouw zoveel problemen oplevert snap ik niet maar kan goed zijn dat de stekker aansluiting op de motor en rubbertje mist om het waterdicht af te sluiten.

daarnaast is het motortje op zichzelf waterdicht en zou dit geen klachten mogen veroorzaken.

Ik ken dit probleem nog. Ik had het bij mijn transporter die ik hier voor had een t4
heb toen over het stekkertje krimpkous gemaakt en het probleem was over.

christie

octavia606

Nieuw lid
Bedankt Antera, dacht zelf ook in die richting. Nu ff bedenken of en hoe de dealer dit voor mij gaat oplossen!
groet hans

Krimpkous is een rubberen huls die als je hem met een föhn warm maakt krimpt en het waterdicht afsluit. Je schuift hem dus over de kabel of stekkertje en maakt hem dan warm.
Wij gebruiken ze als we elektrische draden op de scheepsmotoren aansluiten.
Je kan het meestal wel kopen bij een onderdelenhuis of vraag eens bij de garage.
Ook staan er setjes op marktplaats voor weinig geld.

Christie.

EdK

Forumguru
Krimpkous is een rubberen huls die als je hem met een föhn warm maakt krimpt en het waterdicht afsluit.

Dan moet je wel de krimpkous met lijmlaag erin nemen want de normale krimpkous is zeker niet waterdicht.
Vocht kruipt er dan zeker nog tussen.

En met de Föhn bedoel christie uiteraard niet die waar je je haar mee droogt maar de Föhn die ook gebruikt wordt als elektrische verfstripper.

Die bedoel ik ook. En ik doe het met een oude fohn van mijn vrouw. Die heeft meerdere standen en wordt groeiend heet.
Maar het kan inderdaad ook met een verfstripper. Ik zelf haal de krimpkous bij een groothandel in elektrische materialen.

Christie

EdK

Forumguru
Vlug tikken is probleem niet, maar je bericht erna eerst lezen voor verzenden is het probleem vaak
Ook soms bij mij hoor.

Maar hoe is de stand van zaken met de vergrendeling ??

octavia606

Nieuw lid
Beste mensen blijkt achteraf alleen n kabel breuk. Valt dus mee, is onder coulance gerepareerd.
Waarvoor lof! De rest zag er goed.
Hartelijk dank voor meedenken en reacties, groet Hans

Bovenaan Onderaan