Centrale vergrendeling (sleutelbediend) - achterportieren springen open

Hallo,

Ik rijd een Skoda Octavia Combi 1.6 uit 1999 en ik heb een probleem met mijn centrale deurvergrendeling. Openen is geen probleem, alle 5 de deuren gaan open.
Echter bij het op slot doen van de auto aan de bestuurderskant, gaan eerst alle 5 de deuren op slot, waarna de achterdeuren weer openspringen.
Toen ik de auto kocht, had hij een tijdje stil gestaan waardoor de accu te leeg was om de deuren uberhaupt te openen. Na een boost met een hulpaccu geen problemen meer gehad.

De deuren zijn goed gesloten uiteraard. Af en toe gaat de deur rechtsachter wel op slot en blijft ook zo, maar linksachter weigert eigenlijk altijd. Wat kan het probleem zijn? Waar kan ik zoeken?

Bedankt alvast.

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat de microschwitches in de achterportieren een beetje gaar zijn, de c.v. "ziet" waarschijnlijk niet dat de deuren op slot zijn. Veelal is vervuiling de oorzaak. Deurkaarten eraf, slotmechaniek eruit schoonmaken (remmenreiniger ofzoiets) de zakk weer in elkaar schroeven, klaar.

Bedankt voor je snelle reactie. Zitten deze microswitches in het slotmechaniek zelf? Of zitten ze in de carroserie (er gaat een stalen pin in van de deur in een holte waar een klein knopje zit)?

Ronnie

Forumguru
Ze zitten in het slotmechaniek zelf, ik dacht dat er 3 inzitten, een voor detecteren "deur dicht", eentje voor "deur van 't slot" en eentje voor "deur op slot".

Ik zal van het weekend eens kijken of ik de bekleding eraf kan halen. Hoop ook een triple square bitje te vinden ergens, anders krijg ik natuurlijk het slotmechaniek er niet uit

Doordat er bij mij in de auto is ingebroken en mijn radio is gejat (Ander topic) even een kleine update hier zodat eenieder die hier komt door zoeken een oplossing kan vinden.

Achter de radio, net voor de ISO stekkers waren de constante +12V en de Contact 12V kostgesloten d.m.v. een klemmetje, na verwijderen van deze kortsluiting lijkt de C.V. weer normaal te werken. Ook mijn lichtverklikker werkt weer!

Bovenaan Onderaan