CH/LH functioneert niet

Drieske

Nieuw lid
Ik weet dat er al tig topics zijn over dit onderwerp, maar ik kom er niet uit. Ik ben vandaag met mijn O2 (eind 2010) naar de garage geweest. Daar heeft men voor mij met behulp van VCDS CH/LH geactiveerd. Vervolgens hebben we de bedrading op de lichtschakelaar (heeft geen auto stand) bekeken en 2 en 3 omgedraaid (paars en grijs). De functie is nu beschikbaar via maxi dot, maar het functioneert niet. Ik heb de lichtschakelaar op dimlicht stand staan, maar dit heeft geen effect.

Samenvatting: geactiveerd via VCDS, beschikbaar en ingeschakeld via maxi dot menu, paars en grijs omgedraaid. Het enige effect wat ik nu heb bereikt (na het wisselen van paars en grijs) is dat zowel mijn stadslicht als mijn dimlicht aan gaan op beide standen van mijn schakelaar.... zucht.

Wie helpt mij uit de brand?

Kempes

Forumguru
De paarse draad op aansluiting 2 is de juiste. Maar of het wisselen met de grijze op positie 3 goed is weet ik zo niet. Ik heb het bij mij wel werkend gekregen maar dan wel doormiddel van het plaatsen van een nieuwe lichtknop met auto functie (en activeren met vcds).

Drieske

Nieuw lid
Ik had al even gezocht naar de schakelaar met auto stand (1Z0941431J). Zijn deze via dealer te bestellen of kan ik beter op de sloop gaan zoeken?

Drieske

Nieuw lid
Even terug naar fabrieksinstellingen selecteren en dan zou het wel moeten werken...
Ik heb de fabrieksinstellingen van de verlichtingsopties gereset, maar dat heeft geen effect. Moet ik alle opties van maxi dot resetten?
Hoe weet ik zeker of ik een lichtsensor heb? Regensensor heb ik wel.

Drieske

Nieuw lid
Nog een vraag mbt vcds. Volgens mij is nu enkel en alleen ch en lh aangevinkt. Ik lees echter ook iets over Assistance Driving Light (ADL). Moet dit ook aangevinkt worden? Activeer je hiermee de lichtsensor?

vaggie

Lid
De schakelaar moet op stadslicht/parkeerlicht staan! Die oorspronkelijke functie is komen te vervallen en doet nu autostand.

Ik had het eerst ook zo werkend en later de schakelaar vervangen door een goedkoop Ali exemplaar.

Drieske

Nieuw lid
De schakelaar moet op stadslicht/parkeerlicht staan! Die oorspronkelijke functie is komen te vervallen en doet nu autostand.

Dat heb ik ook nog geprobeerd, maar ook geen effect. Ik denk dat ik het nog ergens in een optie moet zoeken via vcds. Kan iemand mij nog bevestigen of dit optie voor ADL is?

Drieske

Nieuw lid
Opgelost! Het was inderdaad ADL wat nog geactiveerd moest worden. Coming home en leaving home functioneren nu beide. Needle sweep ook gelijk laten activeren. Niet nodig, wel leuk :)

Bovenaan Onderaan