CH/LH lukt niet

doom71

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Sinds een maand of twee ben ik in het bezit van een Octavia 2 1.6 TDI. Deze is via mijn werkgever geïmporteerd, dus wat voor type het precies is weet ik niet.

Ik ben in het bezit van een VAG-COM kabel met daarbij versie 11.11.3 van VCDS. Het is mij op verschillende onderdelen al gelukt om aanpassingen door te voeren:
- Needle sweep {toch leuk om te zien)
- cornering lights

Nu probeer ik ook CH/LH te activeren. Ik heb een 'simpele' schakelaar, dus geen autostand erop. Ik heb draadje 2 en 3 van de schakelaar al omgewisseld. Wanneer ik nu mijn lichtschakelaar op stadslicht zet, dan gaan mijn dim lichten aan. Echter, wanneer ik via VCDS CH/LH inschakel en ook de optie ADL inschakel dan gaan mijn mistlichten branden wanneer de schakelaar op stadslicht is ingesteld. Na de wijzigingen is CH/LH ook via maxi-dot beschikbaar. Wanneer ik CH/LH niet inschakel via VCDS dan kan ik de optie in het maxi-dot niet gebruiken.

Wie kan mij hier mee helpen?

Vr.gr. Eddy

Rallye

Forumguru
Even voor de duidelijkheid. Je probleem is dus dat de CH/LH ondanks al het bovenstaande niet werkt?

Thegabeman

Actief lid
Je zo het eens aan gewwiT kunnen vragen. Hij heeft het ook met mijn auto gedaan (was zijn vorige auto) Suc6!

Vanenkelen

Forumguru
Interessant, ik kan je (nog) niet helpen. Ik ga tijdens de meeting bij TVS eens uitproberen of ik automatisch aan/uit schakelen en CH/LH aan de praat kan krijgen met wat hulp van de mensen op dit forum.

Begrijp ik uit je berichtje dat het wel gelukt is om automatisch aan/uitschakelen van de verlichting te activeren? Mede door het omdraaien van draadje 2 en 3 op je normale lichtschakelaar?

Oh en nog een tweede vraagje. Hoe heb je draadje 2 en 3 omgewisseld, was dat lastig?

edit: vraagje 2 toegevoegd...

doom71

Nieuw lid
Interessant, ik kan je (nog) niet helpen. Ik ga tijdens de meeting bij TVS eens uitproberen of ik automatisch aan/uit schakelen en CH/LH aan de praat kan krijgen met wat hulp van de mensen op dit forum.

Begrijp ik uit je berichtje dat het wel gelukt is om automatisch aan/uitschakelen van de verlichting te activeren? Mede door het omdraaien van draadje 2 en 3 op je normale lichtschakelaar?

Oh en nog een tweede vraagje. Hoe heb je draadje 2 en 3 omgewisseld, was dat lastig?

edit: vraagje 2 toegevoegd...

Het is me idd gelukt om de draadjes om te draaien zodat nu het dimlicht ook aangaat wanneer ik de schakelaar op stadslicht heb staan. Het wisselen van de draadjes viel eigenlijk reuze mee. De meeste tijd ging zitten in het verwijderen van de tape die er omheen gewikkeld zit. Daarna simpelweg een speld gebruiken om het opstaande lipje wat ervoor zorgt dat het draadje niet uit zichzelf los kan schieten in te drukken en het draadje er voorzichtig uittrekken.

Vanenkelen

Forumguru
Dat is een heads up voor mij. Thanks! Zoals gezegd kan ik je nu niet helpen. Na de 28e september kan ik mijn ervaring met je delen... Maar ik hoop dat voor die tijd iemand anders je al heeft kunnen helpen.

Antera

Donateur
ADL moet je idd activeren. Omdraaien van de draden is volgens mij niet nodig, maar pin me daar even niet op vast. De reden van branden van je mistlichten kan zijn dat de optie CH/LH via mistlampen aangevinkt staat

doom71

Nieuw lid
Afgaande op de berichten van adjego heb ik de draden verwisselt. Het probleem is echter dat wanneer ik nu CH/LH via VCDS inschakel, dan gaan op de stadslichtstand van de schakelaar de mistlampen branden en niet het dimlicht. CH/LH doet het dan nog steeds niet. Wanneer ik via VCDS CH/LH niet inschakel dan gaan op de stadslichtstand mijn dimlichten branden. De optie om CH/LH via de mistlampen te laten werken heb ik specifiek op gelet dat deze niet ingeschakeld staan.

Antera

Donateur
Dan zal het op jouw auto helaas niet gaan werken vrees ik. Je hebt je stadslicht draad met je dimlicht draad om gezet zo te lezen. Volgens mij werkt het ook niet op alle O2's

adjego

Actief lid
Heb je een facelift O2?? Of een versie daarvoor??
Dit is van toepassing op de facelift O2, en niet het oudere model.

En nog een vraag, heb je wel een lichtsensor?? De sensor achter de binnenspiegel tegen de binnenkant van het raam?

Bij het oudere model kun je gewoon je schakelaar op de aan stand zetten, en dan ch en lh activeren.

Nog een andere vraag. Weet je zeker dat je mistlampen aangingen, en niet je dagrijverlichting?? Want als het niet donker genoeg is is dat natuurlijk wel het gevolg!

doom71

Nieuw lid
Ik heb een lichtsensor. Ook weet ik zeker dat de mistlampen aangingen. Ik ga nog even proberen om de draden weer terug te zetten en het dan weer activeren.

Mijn auto is geïmporteerd. Volgens het kenteken is de auto van april 2012. Dan is dat het facelift model toch?

Bovenaan Onderaan