Chiel en zijn eerste Skoda

Chiellinda

Actief lid
Hallo,

Wegens gezinsuitbreiding waren wij genoodzaakt om naar een andere auto te gaan kijken. Gezien mijn lengte(1,99) moest dat een auto worden met veel beenruimte.

Ook wilden wij graag dat de maxi cosi op een isofix basis stond en dat ik er dan zelf op de bijrijder stoel nog voor kon zitten. Die isofix basis neemt namelijk aardig wat ruimte in en ik ervoor zittend dus ook. Zoeken was het dus naar een auto met veel binnenruimte. Bij de meeste stations viel dat ons best een beetje tegen. We zijn bij heel veel auto's gaan kijken en passen. Via internet uitgekomen dat de Superb in binnenruimte heer en meester in zou zijn. Gelijk naar de Skoda dealer gereden en proefgezeten en gereden met de maxi cosi in de isofix basis erachter. Toen ik achter het stuur ging zitten, de stoel goed instelde en daarna achter mezelf plaats nam en daar tot de conclusie kwam dat ik daar nog goed kon zitten was ik verkocht.

Daarna gaan zoeken naar een mooie. Uiteindelijk na een week bezichtigen en proefrijden een mooie Superb combi ambition uit 2014 gevonden met een 1.8 tsi en DSG7.

Nu via het forum aan het kijken met wat voor kleine dingetjes ik hem nog wat mooier kan maken zoals verlichting vervangen voor LED en misschien motor en DSG tuning.

Cordoba

Forumguru
Welkom Chiel. :bloos: Wat de passagiersruimte betreft, een station biedt dezelfde ruimte als een sedan/hatchback, alleen de kofferbak is anders. Bij mijn weten is daar alleen de oude Suzuki Swift een uitzondering op: maar daar had de hatchback ook een 10 cm kortere wielbasis dan de sedan.

Oknot

Forumguru
Welkom. Zelf sinds 3 weken ook een superb eigenaar en ik weet zeker dat je er net gelukkig van gaat worden als ik ben. Veel fijne en veilige kilometers gewenst.

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye wat de daklijn betreft heb je gelijk, maar de afstand tussen voorstoelen en achterbank is meestal hetzelfde, en dat is wat ik bedoelde (en gewoon domweg niet aan de daklijk gedacht).

Chiellinda

Actief lid
Jullie hebben beide inderdaad gelijk. Helaas staan bijna alle stations op hetzelfde onderstel van de hatchback of sedan en dus staat de achterbank niet verder naar achteren. Juist die lengte hebben wij nodig voor mijn lange benen.

Dan zul je dus een segment omhoog moeten zoals de Superb . BMW 5 touring of Mercedes E estate zijn ook een optie maar daar mag de portemonnee nog een flink stuk verder voor open. Niet alleen voor de aanschaf maar ook het onderhoud elk jaar ga je merken.

Wij zijn inmiddels in de korte periode dat wij de Superb bezitten erg tevreden. Alles wat we wilden hebben zit erop. Hiervoor hadden we een kia met een eco motorblok met 85 pk dus naar de 160 pk van de 1.8 tsi is een verademing.

Bovenaan Onderaan