China navigatie

64rhfx

Senior Member
Hallo.

Mijn amundsen mib 1 loopt heel vaak vast en navigatie updates krijg ik niet meer. Bij auto starten springt hij op middengolf, dus ben hem een beetje zat. Is er iemand die goede ervaring heeft meet een china radio met carplay en android? De chinese radio die ik in mijn oct 2 had was bagger.

Grt Alex

EdK

Forumguru
Tsja tis duurder dan china shit maar goedkoper dan orgineel en het heet Zenec (zenec.com)

64rhfx

Senior Member
639 Euro, toch twee keer zo duur als een chinees. en er wordt nogal wat gestolen her en der.

JeSko

Forumguru
Mijn advies, koop een gsm houder (Brodit) en laat Waze lopen. Beter kan je niet hebben, Zenec is te duur voor geen android te zijn, en Ali is gewoon rotzooi. Een ietwat goede Android/carplay radio kost al snel 500 en meer, imo de moeite niet als je het ook gewoon via je telefoon kan, die telefoons zijn toch groter als een Amundsen schermpje van 2014, dus beeld genoeg.

Roronoa

Actief lid
Ik denk niet dat ze de Zenec's stelen omwille van een pincode die nodig is na een power loss. Je kan het vragen bij de helpdesk van Zenec. De boeven zullen zulke zaken wel weten.

64rhfx

Senior Member
Mijn advies, koop een gsm houder (Brodit) en laat Waze lopen. Beter kan je niet hebben, Zenec is te duur voor geen android te zijn, en Ali is gewoon rotzooi. Een ietwat goede Android/carplay radio kost al snel 500 en meer, imo de moeite niet als je het ook gewoon via je telefoon kan, die telefoons zijn toch groter als een Amundsen schermpje van 2014, dus beeld genoeg.
Het gaat mij om het geheel en niet alleen navigatie. Dat deed ik sowieso al via de gsm, want de skoda navigatie is te oud. Maar ik weet niet wat voor telefoon jij hebt, het Amundsen scherm is echt wel wat groter dan een gsm.

64rhfx

Senior Member
Mib 1 Diagonaal 15 cm, dat haalt de S10 niet. Een gsm is ook niet vanaf het stuur te bedienen, dus absoluut niet te vergelijken met een vaste radio.

JeSko

Forumguru
Een gsm is ook niet vanaf het stuur te bedienen,

Hoeft ook niet, voice command zit al jaren op telefoons. En ik dacht dat je een Amundsen zoals mijne had, die is wel degelijk kleiner dan een Samsung S10plus, geen S10 - kleine nuance, maar jij hebt een nieuwere amundsen en die zijn groter.

JeSko

Forumguru
De Radical van in de link is perfect voor je denk ik. ACR helmond ondersteund je ook indien nodig, er zit garantie op, en enkele leden hier hebben deze al eens gemonteerd telkens met succes. Enigzins betaalbaar ook imo. Succes ermee.

JeSko

Forumguru

64rhfx

Senior Member
Ik had de radical R-C10SK1 totdat deze gestolen werd. Niet echt lang van kunnen genieten, een week. Nu misschien toch maar weer voor een radical en niet meer op duistere plekjes parkeren. Vandaar mijn vraag voor een goedkope Chinees.

EdK

Forumguru
639 Euro, toch twee keer zo duur als een chinees. en er wordt nogal wat gestolen her en der.
Tsja ik zei al ze zijn duurder dan de chineesjes maar nog steeds goedkoper dan orgineel.
En heb Zenec 7 jaar in een Yeti gehad en stond vaak geparkeerd in A'dam ZO ofwel Bijlmer en hij is gewoon mee verkocht met de Yeti.
Wat er in verleden veel uit de VAG wagens gestolen was waren de orginele Columbusjes .......

Bovenaan Onderaan