Chip tuning 2.0 TDI en leaserijders

chiptunen van 140 naar 170 pk

  • Ja doen als je de kans krijgt.

    Stemmen: 35 51,5%
  • Nee weet nu al niet wat ik met 140 pk moet

    Stemmen: 9 13,2%
  • Boeie.....

    Stemmen: 18 26,5%
  • Strak plan .....

    Stemmen: 6 8,8%

  • Totaal aantal stemmers
    68

MuiZ

Nieuw lid
Beste Mederijders.

Ik ben aan mijn 3de Octavia toe , rij nu een Combi Elegance 2.0 TDI met sportpakket.

Wil eigenlijk wederom dezelfde uitvoering, of de Elegance Attractive Business 2.0 TDI daar ben ik nog niet uit zelf.

keuzes........

Nu was ik bij de dealer en deze stelde de optie chiptunen voor door de dealer zelf uit te voeren.:yeah::super:

kosten 1245 voor de Oct II
Volgens hun deden de leasemaatschappijen er niet moeilijk over omdat de Skoda garantie niet vervald.

Nu is mijn vraag ?
Zijn hier nog meer leaserijders die hun auto gechipt hebben en bij welke leasemaatschappij zit je?

Zijn er ook leasemaatschappijen die het niet wilde hebben?
 
ik heb anders gehoord... de legale manier van tunen kan/mag slechts via 1 skoda dealer in NL worden uitgevoerd (weet niet uit het hoofd welke) en kost 2000 euri heb ik me laten vertellen. Bij alle andere manieren van tuning vervalt de garantie wel degelijk
 

Steve

Senior Member
ik heb anders gehoord... de legale manier van tunen kan/mag slechts via 1 skoda dealer in NL worden uitgevoerd (weet niet uit het hoofd welke) en kost 2000 euri heb ik me laten vertellen. Bij alle andere manieren van tuning vervalt de garantie wel degelijk
De enige officiele legale manier van tunen is via PON ook wel ABT genoemd.
Dan krijg je netjes een certificaat van PON en behoud je je garantie via alle dealers.
Dit kost naar mijn weten ongeveer 1200 euro.
De dealer die jij bedoeld brengt het onder bij JD geloof ik en neemt dan de garantie over kosten zijn ongeveer 700 euro.

Mijn Dealer heeft ook tuning in het assortiment en neemt dan de garantie over dus er zullen er vast nog meer zijn.
 

MuiZ

Nieuw lid
KOST 1245

bedrag schijn je mee te kunnen leasen , wordt vaker gedaan vertelt de dealer
 

Steve

Senior Member
KOST 1245

bedrag schijn je mee te kunnen leasen , wordt vaker gedaan vertelt de dealer
Klopt maar ik heb het niet gedaan (meeleasen) omdat het me te duur werd.
Ze rekenden er bij mij nog een extra bedrag bovenop vanwege extra slijtage van de motor, banden etc bij.
Ik heb mijn 1.9 nu standaard maar wacht nog even of ik hem alsnog bij mijn dealer laat chippen.
 

MuiZ

Nieuw lid
oke....ik heb de uitvraag bij onze wagenpark beheerder gelegd , volgens de module van ING heb ik de ruimte nog in mijn leasebudget.
Dus ik hoop dat t past.

Ze vragen bij 3 maatschappijen uit
ING
Leaseplan
Terberg

ben benieuwd
1ste Skoda kwam van Terberg
2de van Leaseplan
3de ...... ?
 

MuiZ

Nieuw lid
mooie auto heb je trouwens
chick interieur.

Hatchback bevalt goed?
is volgens mij wat stiller als de combi.

strakke auto hoor
 

Steve

Senior Member
mooie auto heb je trouwens
chick interieur.

Hatchback bevalt goed?
is volgens mij wat stiller als de combi.

strakke auto hoor
Yep de hatchback bevalt erg goed.
Vergeleken met al mijn vorige Combi`s/Stations is het een stuk stiller.

En nu wilde ik eens iets anders en heb een HB besteld
Tot op heden nog geen spijt van zei de gek die zijn auto pas 5 dagen heeft :1761:
 

___JC___

Forumguru
Gechipte 2.0TDI leasert meldt zich.

Lease via ING, gewoon het bedrag meegeleased (toen was het nog EUR 1.000). Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Heerlijk veel koppel (390NM) en meer pk dan opgegeven (186pk). Ik heb geen DPF dat scheelt wel in vermogen moet ik zeggen.

Ow, wel een nieuwe koppeling gehad van PON wat die trilde nogal bij koud weer.

Conclusie, altijd doen! Je koopt toch ook geen LCD TV om dan maar 70% van het scherm te bekijken. Zonde van de verloren pk's.
 
Ik ben bezig geweest met chiptuning op een 1.9TDi DSG, en dat is niet doorgegaan omdat Pon heeft aangegeven dat de garantie vervalt als het een DSG-bak is.
Dat houdt dus in dat het inderdaad kan met fabrieksgarantie, en als die er is doen leasemaatschappijen niet moeilijk. Het zou € 1199,= kosten, en er zou, zoals al aangegeven, extra gerekend worden voor brandstofverbruik en bandenslijtage. Daardoor wordt het in de lease behoorlijk duur.
Omdat ik liever de DSG heb heb ik de chiptuning laten vervallen.

De baas van Kreijne Midkand, Skoda dealer, heeft overigens een 2.0TDi met chiptuning, en die laat het weer ongedaan maken omdat het nergens voor nodig is en de auto er onrustig van wordt. Ik zou zeggen, als je om de een of andere reden dan toch denkt dat je een bijzonder snelle auto nodig hebt, neem dan direct een sportief merk. Niets mis met de O2, ik heb er zelf een in bestelling staan, maar het is en blijft een gezinsbak. En geeft het nog even, dan heb je overal trajectcontrole, en dan zit je met je overbodige PK'tjes...
 

___JC___

Forumguru
De baas van Kreijne Midkand, Skoda dealer, heeft overigens een 2.0TDi met chiptuning, en die laat het weer ongedaan maken omdat het nergens voor nodig is en de auto er onrustig van wordt. Ik zou zeggen, als je om de een of andere reden dan toch denkt dat je een bijzonder snelle auto nodig hebt, neem dan direct een sportief merk. Niets mis met de O2, ik heb er zelf een in bestelling staan, maar het is en blijft een gezinsbak. En geeft het nog even, dan heb je overal trajectcontrole, en dan zit je met je overbodige PK'tjes...

Als je pk's onnodig vindt, neem dan een 1.9TDI! En ik vind vermogen wel handig in combinatie met een beetje ruimte. Dus een GOlf of Leon ging het niet worden. Onzinverhaal dit IMHO.

Waarom zou jij je 1.9DSG dan willen chippen? Neem dan meteen een M3 als je een snelle auto nodig hebt. :ahum:
 

VEEJAY

Forumguru
1. ....omdat het nergens voor nodig is en de auto er onrustig van wordt.

2. Ik zou zeggen, als je om de een of andere reden dan toch denkt dat je een bijzonder snelle auto nodig hebt, neem dan direct een sportief merk.

3. Niets mis met de O2, ik heb er zelf een in bestelling staan, maar het is en blijft een gezinsbak.

4. En geeft het nog even, dan heb je overal trajectcontrole, en dan zit je met je overbodige PK'tjes...




1. Vast bij een slechte chipboer langsgeweest, persoonlijk vind ik auto's met chip beter rijden, maar dan moet het wel goed gebeurd zijn.

2. Skoda is toch best sportief met de RS?

3. Mee eens

4. Dat zal voorlopig echt nog niet overal komen. Bij een diesel zijn het juist de heerlijke NM;tjes die het rijden een plezier maken.

Tegenwoordig is er toch wel een PON DSG CHip programma of niet?
 

MuiZ

Nieuw lid
Helaas vandaag uitsluitsel gehad.

leasemaatschappij doet niet meer aan chiptuning.

de reden voor de extra pk's was , ik heb n proefrit gemaakt in de seat leon FR 170pk.

helaas heeft mijn bedrijf besloten geen auto's beneden de vervuilingsklasse C te laten leasen.

dus we gaan voor de Skoda Octavia combi 2.0 TDI Elegance Attractive business uitvoering.

jammer :407: ..... maar de 2.0TDI is ook een heerlijke motor in de standaard uitvoering. :yeah:

we doen het er de komende 2 1/2 wel weer mee :xyxthumbs:
 

Jeje

Lid
ik wilde al bijna medelijden krijgen.....:grin: slechts een 2.0TDI:1819: lijkt me toch niet verkeerd
 

Tallguy

Forumguru
2.0 gaat idd als de bliksem, dus maak je maar geen zorgen! :rockon:

En met chippen wordt ie dan opeens een klasse C dan??? Want volgens de RDW is mijn, niet gechipte, 2.0 een klasse B -> oeps, ik bedoel C.
 

Rallye

Forumguru
helaas heeft mijn bedrijf besloten geen auto's beneden de vervuilingsklasse C te laten leasen.

Ben ik nou de enige die zich aan dit soort symboolpolitiek ergert? Waar bemoeien ze zich mee? Een fijn staaltje milieubeleid over de ruggen van de medewerkers.
 

___JC___

Forumguru
Die milieu-waanzin slaat door. Op alle fronten.
Bij ons hebben ze een klimaatneutrale leaseregeling, zuinige auto's zijn goedkoper en slurpers duurder.

Goed idee, maar de bazen rijden in de duurste benzineslurpers die te krijgen zijn. :smiley29:
 

MuiZ

Nieuw lid
rij nu ook n 2.0 TDI Elegance combi
met sportonderstel


dus weet hoe t rijdt... :grin:

weet ook hoe die op de deutsche autobahn blaast/raast :1761:
 
Bovenaan Onderaan