chip tuning eco?

piranna

Nieuw lid
Klopt het en heeft iemand dit ooit gemeten dat chiptuning wegens een hoger kopel de 1.2 TSI DSG zuiniger zou kunnen maken bij hetzelfde geleverde prestaties? En zo ja, bij wie hebben jullie de beste resultaten?

Rosinfield

† In Memoriam
Met een zelfde rijstijl is hij iets zuiniger, maar voor je de kosten er uit hebt ben je wel aardig wat kms verder

The bone collector

Senior Member
Voor zover ik weet, is het wel zo dat bij dezelfde prestaties je wagen iets zuiniger zou worden. Maar houd er rekening mee dat het natuurlijk ook wel gewoon verkoopargumenten is van de tuners. Als het je puur om dat zuiniger rijden gaat, zal het behoorlijk wat kilometers duren voor die tuning terugbetaald is.

Ridley

Forumguru
Het is vooral de gedachte dat ie zuiniger gaat rijden, zodat je de tuning voor jezelf kunt verantwoorden :grin:

Canon-Eye

Forumguru
Het is vooral de gedachte dat ie zuiniger gaat rijden, zodat je de tuning voor jezelf kunt verantwoorden
Precies... dat "zuiniger" is er gewoon met de haren bijgesleept om het tunen te (kunnen) verdedigen, want volgens mij wordt er vooral getuned om het lekkere gevoel van extra power, soepeler en vooral "vlotter" rijden. En daar hoef je niet eens zo heel fanatiek gebruik van te maken om de mogelijke brandstofbesparing weer teniet te doen...

Wie echt zuiniger met brandstof wil omgaan - ongeacht of dat uit financiële of ideële gronden (of beide) gebeurt - kiest wel een effectievere methode. Daar zijn er meerdere van, desgewenst ook nog te combineren.

En wie gewoon power wil en daar het geld voor (over) heeft, hoeft dat wat mij betreft helemaal niet te verdedigen. Wie wil, gaat z'n gang maar - zolang ze maar niet gaan vinden dat ik ook moet.
"Vrijheid, blijheid" noemen we dat...

Captain Hook

Forumguru
De TS zou zich zelf de vraag moeten stellen: gaat het ECHT om zuiniger rijden of toch 'stiekem' om meer power? :winkie:

Als het je te doen is om daadwerkelijk zuiniger met je auto te rijden, kun je het geld beter besteden aan een rijtraining die de BESTUURDER traint in zuiniger met z'n auto om te gaan.
Daar heb je altijd en overal, in iedere auto, profijt van! :xyxthumbs: Bovendien zul je nooit gezeur met regelgeving, APK, belastingregeltjes of whatever krijgen.

Zoiets als dit:
http://www.prodrivetraining.nl/modernerijstijl/

Skoody Boo

Actief lid
Je kan het ook anders benaderen: Kan je door het uitgeven van dat bedrag op een andere manier per euro niet meer milieuwinst boeken?

Voor het geld hoef je het niet te doen.

MarcoO2

Forumguru
De TS zou zich zelf de vraag moeten stellen: gaat het ECHT om zuiniger rijden of toch 'stiekem' om meer power? :winkie:
Het één sluit het ander ook niet uit. Ik was dolblij met mijn extra power (daar deed ik het ook voor), maar dat'ie tegelijk bij normaal gebruik zuiniger werd, was met mijn jaarkilometrage mooi meegenomen.

Je kan het ook anders benaderen: Kan je door het uitgeven van dat bedrag op een andere manier per euro niet meer milieuwinst boeken? Voor het geld hoef je het niet te doen.

Ja, dat kan. Maar dan heb je dus weer niet het bijkomende voordeel van extra power.

Bovenaan Onderaan