(chip)tuning

weet iemand of er al mogelijkheden zijn voor chiptuning van met name de 2.0 diesels ?
bij voorkeur een betrouwbaar adres waarbij de fabriekgarantie niet in het geding komt.

Rosinfield

† In Memoriam
Dat bestaat niet (meer). Tot voor kort kon je terecht bij ABT voor tuning met behoud van fabrieksgarantie (voor wat dat waard is natuurlijk), maar wel tegen een forse meerprijs boven die van andere betrouwbare tuners (bv JD en Hartog). Dat is echter onlangs gestopt. Wanneer je het door een betrouwbare en gerenommeerde tuner laat uitvoeren, is m.i. sprake van een alleszins acceptabel risico. Anders zouden dergelijke bedrijven immers snel hun tuning aan de wilgen moeten hangen. Overigens is omtrent deze materie wel het nodige te lezen in het aan tuning gewijde topic.

VEEJAY

Forumguru
IK doe even een aanname: wellicht bedoeld de topicstarter wat je uit een 150PK TDI CR (dus niet PD) kunt halen, dat antwoord heb ik nog steeds niet dus denk dat geen enkele tuner dat nog kan. (enige wat ik heb begrepen van de TDI goeroes is dat het niet meer de Gerrit VB of VA turbo is).

Voor wat betreft garantie: geen enkele tuner kan denk ik fatsoenlijk garantie bieden, maar ik vraag mij af in hoeverre PON dat wel kon/deed in de praktijk.

Maar ik laat me graag informeren als ik weer eens achter de feiten aanloop.

juiste aanname Veejay
er zal tzt wel een oplossing komen van een van de tuners, ik heb nog tot week 35:wink:

nou....Skoda Octavia 2.0TDI (handbak) die week 35 geleverd wordt (hoop ik) 2013 dus :wink:
moet wel van 150pk naar 180pk kunnen lijkt me...

CDK

Forumguru
@graaaf, moet ik voor je informeren bij TVS? dan kan je in september van de kortingsactie profiteren, ik hoor het wel.

greetz Corné

VEEJAY

Forumguru
Handbakje doet minstens 400NM, ik heb hiervoor een Octavia handbak met 410NM gehad, nooit problemen mee gehad. 180PK zal zeker lukken, mijn vorige O2 deed 198PK en dat was een 2.0TDI 140PK.

Veejay's tip van de dag: Pas wel op dat jou auto niet als experiment gebruikt wordt door welke tuner dan ook. Laat ze het maar lekker doorontwikkelen voordat het op jouw auto komt.

Je auto zal waarschijnlijk meer dan 150pk onder de kap hebben, de mijne had 162pk ipv 140pk. Ik zou toendertijd naar 180pk gaan, dat vond ik het geld niet waard, toen hebben ze er met een maatchip bijna 200 uit weten te persen.

@ Corne : zet me er maar bij onder voorbehoud

@ Veejay : dat is wel een goede tip ja...goede ervaringen met JD btw (of werk je er) ?

CDK

Forumguru
@graaaf, ok stuur ff een pm wat je wil aub
is het een O2 of O3 met of zonder dsg? indien met dsg wil je dan beide? wil je een vermogensrun op de bank voor €15,- extra
ook graag even je volledige naam en wanneer je het weet je kenteken aub

greetz Corné

VEEJAY

Forumguru
Hallo Graaaf, nee ik ben aspirant vieze voorzitter van de in oprichting zijnde branchevereniging RAT.

RAT is een vereniging van automobilisten, voor automobilisten. De naam staat voor Reizigers met Auto en Tuning'. Als vrijwilligersvereniging bestaan wij geheel uit automobilisten die zich willen inzetten om de diensten van tuners te verbeteren. Deze automobilisten kennen de dagelijkse praktijk van een 20% bijtellingsauto als geen ander. Als consumentenorganisatie zetten wij ons daarom in voor de belangen van alle automobilisten met chip, powerbox of placebo tuning. In Nederland zijn dat heel veel mensen.

In verschillende overlegvormen vertegenwoordigen wij de Reizigers met tuning. We zorgen dat de ervaringen van automobilisten worden gebruikt om tuners en potentiele klanten op fora te adviseren. Daarnaast voeren we actie voor verbeteringen in de kwaliteit van dienstverlening van tuners. WE EISEN GARANTIE! wordt onze eerste campagne.

Tuning klanten kunnen bij RAT terecht met al hun vragen en klachten over hun tuning. RAT wil de (wettelijke) invloed van Tuningsklanten verder uitbouwen en zet zich daarvoor op de volgende manieren in:

-RAT inventariseert de wensen van tuningsklanten (o.a. door eigen onderzoek), en zet deze om in verstandige voorstellen; voorbeeld: geen RDW herkeuring bij vermogenstoename van minder dan 300%.

-RAT houdt de kwaliteit van het tuners systematisch in de gaten en rapporteert hierover op diverse vooraanstaande fora aan mensen met vragen;

-RAT zal tuners aanspreken op gemaakte afspraken en gedane toezeggingen, die bijvoorbeeld vastgelegd zijn in PB's; RAT kan groepsacties eisen als tegenprestatie;

-RAT maakt gebruik van fora om tuners aan te spreken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid, en politici op hun democratische verantwoordelijkheid.

-RAT is een vaste gesprekspartner van moderators en tuners.

CDK

Forumguru
@delta, nee helaas, op de meeting wordt geen onderhoud uitgevoerd, dus daar is de korting niet op van toepassing :(

Bovenaan Onderaan