Chiptuning en DSG bij Hybride

hoihoi

Na veel gelezen te hebben over DSG optimalisatie en chip tuning hier heb ik na gevraagd bij VTS en Vagtechniek wat de mogelijkheden zijn.

Vagtechniek gaf het volgende aan: Helaas is de software welke uw auto over beschikt nog niet aanpasbaar. Vooraleer de auto getuned kan worden dient de software als het ware gekraakt te worden waardoor dat wij de software vrij hebben om aan te kunnen passen.

VTS heb ik ook een mail gestuurd naar de mogelijkheden en zij gaven dit aan:
Motor tuning voor uw model is nog niet mogelijk voor zover we kunnen zien. Wel kunnen we uw DSG software optimaliseren en ter plekke controleren of het zeker niet mogelijk is de motor (ook) te tunen.

Ik heb Vagtechniek een reactie terug gedaan of enkel DSG ook mogelijk is bij hun, want mijn voorkeur zou uitgaan naar hun.

zou jullie enkel DSG afraden of juist aanraden nu chiptuning niet mogelijk is voor mijn RS.
 

hemi24

Forumguru
Samenspel tussen motor, elektromotor, dsg en 3 koppelingen is mij net iets te delicaat om een tuner mee te laten spelen…!
 
Ik had hiervoor een O3 1.4 met de droge DQ200 bak.. die laten aanpassen direct nadat er (onder garantie) een nieuwe koppeling is in gegaan. Slipte evengoed (weer) in 3 en 5 na er 40.000 mee te hebben gereden. Maar de O3 trok standaard weg slippend in 2. Sport stand was niet mee te rijden zo achterlijk hoog in de toeren dat hij blijft steken.. maar; dat was O3.

Nu met de O4 phev is het wel anders: lekker origineel laten.

Je trekt standaard op met de elektromotor. Ook in hybride modus. Daar is idd een derde koppeling voor om de elektromotor wel/niet te koppelen aan de transmissie.. nu ga je bij elektrisch rijden wel door de reguliere bak heen maar voor zover ik weet rijd je vanuit stilstaand gewoon weg met de koppeling volledig aan gegrepen. Maar dat kan ik mis hebben. Valt wellicht te proberen; auto-hold uit, en dan kijken of iemand je naar voren kan duwen. Dat zal niet lukken als de koppeling niet vrij staat.

Wel weet ik dat bij koude motor in hybride modus, dus dan blijft het blok lopen bij stilstand zolang deze niet voldoende is opgewarmd, wegtrekt in 1. En ook niet súper snel doorschakelt naar (slippend) in 2 (wat de O3 wel deed). Daarbij is de bak in de phev een natte plaatkoppeling DQ400 bak. (Code 0DD) en is de werking wel anders..

Edit; typo’s en nog wat toegevoegd..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan