Chiptuning

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft een van jullie ervaring met de chiptuning die Skoda zelf aanbied? Ik heb een 1.9TDi besteld en de dealer gaf aan dat ik hem voor 899,= kon laten tunen. Nu zie ik hier en op het net ook aanbiedingen vanaf 299,= Moet de auto overigens eerst worden ingereden?? /forum/images/graemlins/confused.gif
 

SkodaMan

Actief lid
Hallo Copylex,

Ik ben hier ook nog niet zo lang dus ik weet ook nog niet alles. Je kunt echter heel veel informatie vinden als je de functie "zoeken" in het menu eens probeert.

Alles wat je vraagt is in het forum te vinden. Lukt het niet laat het dan even weten, dan help ik je even /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif.
 

___JC___

Forumguru
Present..

Meteen fabriek af chippen of na het inrijden maakt niets uit. Het prijsverschil wordt veroorzaakt door de garantie. Bij de Skoda is het duur maar het gebeurd door proffesionals (ABT) en met behoud van garantie.

Vooral voor leaseauto's is dat wel handig om gezeur achteraf te voorkomen.
Qua rijden zou ik het persoonlijk altijd doen, rijdt super!
/forum/images/graemlins/yeah.gif
 

Dey

Actief lid
De mijne wordt door de dealer gechipt m.b.v. ODB II tuning voor €499,-. Kan er verder nog nix over zeggen, ik hoop deze week de auto te krijgen.
 

blacktdi

Actief lid
Ik heb mijn vorige auto een Golf IV TDI laten tunen van 130pk naar 160pk door de dealer met behoud van garantie. dat koste destijds dacht ik zo'n 2000 gulden. Dat reed super en nooit problemen gehad, ook niet na 150000km. Deze Octavia heb ik achteraf, na ongeveer 2000km laten tunen, OBD tuning van 140pk naar 170pk, kosten 400 Euro, maar niet bij de dealer en dus zonder garantie. Rijd hetzelfde alleen was de Golf nog iets feller maar dat komt doordat hij wat lichter was. Voor de rest geen verschil. Je loopt inderdaad een risico maar doordat ik het eerder gedaan had durf ik dat wel aan. Moet wel eerlijk bekennen dat ik in de Octavia rustiger rijd dan in de Golf. Al die bekeuringen tegenwoordig.
 
Bedankt voor jullie reakties! Ik begreep al van de dealer dat de garantie doorloopt als je het daar laat doen, maar heeft een van jullie ervaring met garantie als je het door een "niet dealer" laat doen? Ik rij de auto privé dus het risico om mijn garantie te verliezen spreekt mij niet echt aan maar iedere euro is er een.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan