Chiptuning

Volgens mijn dealer is het altijd mogelijk om achteraf, in geval van schade, te zien of een TDI getuned is geweest, ook al is de chip verwijderd/vervangen voor het origineel. Het zelfde zou gelden voor de zgn powerboxen.
Weet iemand hoe dit zit?
Is dit werkelijk zo, of is dit een smoes van de dealer omdat ik de chip niet bij de Skoda dealer koop?
crazy.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Ligt eraan hoe erg de auto beschadigd is
grin.gif


(ja het KAN. Of de dealer met alleen een vagcom cursus weet hoe, das een tweede)

Een powerbox lijkt me moeilijker te achterhalen, zie andere draadje op dit forum.
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik heb van een VW dealer gehoord dat een powerbox voor een dealer te achterhalen is. Daarnaast moet je je afvragen of jij als je half in de kreukels ligt, nog erg in je chip of powerbox hebt.
 

VEEJAY

Forumguru
Alleen als je iets op PON wilt verhalen dan moet je oppassen, dus als je je fabrieksgarantie wilt aanspreken.

Hun schadeexperts weten heel goed wat ze moeten zoeken als er iets geclaimd word wat logischerwijs (qua leeftijd/kilometrage) nog lang niet aan vervanging toe is.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Alleen als je iets op PON wilt verhalen dan moet je oppassen, dus als je je fabrieksgarantie wilt aanspreken.


[/ QUOTE ]

PON is géén partij, de dealer is het aanspreekpunt.
De dealer kan natuurlijk altijd assistentie van PON vragen.
 

___JC___

Forumguru
Als je OBD tuning laat doen (andere software inlezen) en je laat op een later tijdstip de normale software weer inlezen dan moeten ze dat niet kunnen zien lijkt me.
 

SkodaMan

Actief lid
Chiptuning is altijd te zien aan de datums, checksums en verborgen systeem files maar bij een Powerbox is dat lastiger. Een Powerbox knoeit met het signaal van een sensor zodat het motormanagement denkt dat er meer brandstof toegevoerd moet worden. Een beetje monteur kan een analyse uitvoeren en zien dat er altijd te veel brandstof is ingespoten lijkt me.
 
Thanks. Gezien het feit dat de auto nog geleverd moet worden en het door de leasemaatschappij verboden wordt zie ik er voorlopig maar ff van af. Liever geen gezeur over aansprakelijkheid als de turbo het binnen een jaar begeeft, of een andere dure reparatie die tot gerede twijfel van de dealer leidt.
 

SmurfForLife

Actief lid
Wel of niet zichtbaar voor een dealer.
Ze kunnen op diverse niveaus kijken of en wat er met een auto gebeurd is.

Wil je geen gezeur (en ook niet met de leaseboys) neem dan een originele ABT chip. Volledige garantie blijft dan intact. Dit ongeacht je -motor- schade.

Ik heb zelf gelezen in het dealerblad van skoda dat ze strenger controleren bij diverse schades aan motor, koppeling, assen e.d. Indien ze constateren dat vreemd tuners de oorzaak kunnen zijn, dan zit je zelf met de gebakken peren tenzij je dealer een andere tuning heeft gedaan dan ABT. Zij moeten dan zelf de schade oplossen lijkt mij....

Al met al denk ik dat een paar honderd euro meer nooit de doorslag moet zijn om geen ABT te nemen....... Je auto kost toch al een hoop geld..
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Wel of niet zichtbaar voor een dealer.
Ze kunnen op diverse niveaus kijken of en wat er met een auto gebeurd is.

Wil je geen gezeur (en ook niet met de leaseboys) neem dan een originele ABT chip. Volledige garantie blijft dan intact. Dit ongeacht je -motor- schade.

Ik heb zelf gelezen in het dealerblad van skoda dat ze strenger controleren bij diverse schades aan motor, koppeling, assen e.d. Indien ze constateren dat vreemd tuners de oorzaak kunnen zijn, dan zit je zelf met de gebakken peren tenzij je dealer een andere tuning heeft gedaan dan ABT. Zij moeten dan zelf de schade oplossen lijkt mij....

Al met al denk ik dat een paar honderd euro meer nooit de doorlag moet zijn om geen ABT te nemen....... Je auto kost toch al een hoop geld..

[/ QUOTE ]

Eens, als je geen gezeur wil (en met een leasert wil je geen gezeur) dan kom je bij Abt uit. Wel duurder dan andere tuners maar het is niet anders.
 
Bovenaan Onderaan