Daarmee dat "eco-tuning" enkel Nm-koppel omhoog is en niet de PK's.
Vermoed dat als je "echt" eco-tuning op ne motor wil doen dat je daar meer werk aan hebt dan aan klassiekmapping.
Gezien dat eco bij de tuners minder kost,ben ik tot de conclussie dat klassiek gebeurt maar enkel in hoge toeren niets veranderd is(pk's).
Ook ne feit,je koopt geen RS om eco driving te doen
.
Merk wel op dan grotere cc inhoud van motoren zuiniger cijfers geven dan kleine.
Ne 1000cc turbo zal niet van 5liters/100km naar 4liters/100km,daar in tegen dat ne camionet van 3000cc turbo van 14L/100 naar 12L/100 perfect mogelijk is.
Je zit hier ook direct met gewicht die een grote rol kan spelen.
Dat is wel onder voorwaarden dat deze dezelfde rijstyl doe.
Als je de wagen minder in hogere toeren moet jagen,gezien toename koppel zal deze ook minder verbruiken,logisch.
Nu Chiptuning moet je niet voor de zuinigheid doen.
Juist voor iets meer vermogen en drivability te verbeteren.
Voor goed te zien zou iedere nieuwe wagen op de testbank moeten staan en de dipjes en piekjes er uit nemen.
De meeste OEM die op testbank staan zijn soms om
.
Das een OEM instelling die moet gaan voor elk land en omgeving,is te verstaan.
Zit nog rek in