Chrome dakrails FABIA Combi I

NeliS007

Nieuw lid
Geachte vrienden,

Hierbij wil ik jullie vragen of het mogelijk is om de dakrails van de fabia combi in het chrome/ alu te krijgen...

Ik hoop snel van jullie te horen.

Erik_NL

Forumguru
in de folder uit de tijd van onze Fabia I Combi staat dakrailing als optie leverbaar. Volgens de afbeeldingen alleen in zwart. Dus niet aluminiumkleurig of verchroomd.

Let wel op dat deze dak strip ook in heel donkerblauw te verkrijgen is.

Dat merkte ik toen ik mijn strip verving
nu heb ik een nieuwe zwarte en een oude donkerblauwe strip
kost me nog eens 40 euro om die andere ook te vervangen :(

darkprojectx

Forumguru
die zijn toch van aluminium? dan kun je ze ook polijsten.
is wel even werk maar dan heb je ook wat :xyxthumbs:
met verfafbijt de lak eraf halen,
schuren met korrel 800,
schuren met korrel 1000,
schuren met korrel 1200,
polijst borstel er een keer over en klaar.

Kun je zo controleren of je haar nog goed zit bij het instappen :D

Hetzer

Forumguru
chrome dakrails was niet leverbaar op de F/1, ook is het vrinjlastig deze te vewijderen zit dacht ik vast van de binnen zijde

je trekt deze er zo af :)
wel opletten want als je hem moet hergebruiken moet je proberen hem niet krom te trekken.

cvegreen

Forumguru
Of ze zo los te trekken zijn lijkt mij ook zeer de vraag . Zou anders niet zo heel veilig zijn lijkt mij , als je ze zomaar kan los rukken .

Gieliovd

Forumguru
De dakrails zitten op het dak gebout, wil je die erop plaatsen dan moet je hemelbekleding los. En dit is een pokkeklus heb ik me laten vertellen.

joergarms

Senior Member
je trekt deze er zo af :)
wel opletten want als je hem moet hergebruiken moet je proberen hem niet krom te trekken.

Nou bij mijn Fabia trek je die er echt niet zo vanaf. Zou een mooi gezicht zijn met wintersport, zie ik ineens de skikoffer naast me glijden. haha.

zoals al meer gezegd, van binnenuit, en inderdaad geen makkelijke klus.

darkprojectx

Forumguru
ik moet even terug komen op mijn eerdere antwoord,

afgelopen zaterdag kwam ik op de sloop een fabia combi (pre-facelift) tegen en daar was toevallig een afdek kapje van de dagdrager af.

mja hoe leg ik het uit...

je hebt de helling van de dakdrager en je hebt de pootjes,
deze pootjes hebben plastic afdekkapjes (lijkt 1 geheel, maar zijn geen pootjes van 8 cm dik).
Als je het afdekplaatje eraf haalt, dan zie je een moertje zitten bij elk pootje. (3 dus per kant).
Als je die los draait kun je zo de dak drager eraf pakken.

amukar

Lid
Bij mijn Octavia is dat ook zo. Dat heb ik bij een bezoek aan de krasstraat gemerkt. De strip was er door de waslappen afgerukt. Gelukkig heb ik hem toen kunnen terugvinden. Toen heb ik de bout(en) inderdaad ook zien zitten.
Die klepjes / strips haal je er makkelijk af.
NB: die strips zijn dus niet van aluminium, maar plastic.

Bovenaan Onderaan