Chrome raamlijst en dakrails naar zwart

HarrieSkoda

Forumguru
Ik weet dat verschillende forumleden de chrome lijsten en rails zwart hebben laten wrappen.
Maar hoe houdt zich dit nou eigenlijk bij bijvoorbeeld een wasbeurt? Mijn inziens laat een sticker altijd los op ten duur, maar voor hoe lang.....

Natuurlijk zou het 'beste' zijn om de lijsten en rails te vervangen voor zwarte exemplaren, maar kan dat überhaupt? Of is dat niet aan te raden ivm. vochtproblemen die dan kunnen ontstaan?

En tot slot, als ik chrome raamlijsten en dakrails zwart zou willen laten wrappen, waar zou ik dan ongeveer qua prijs rekening mee moeten houden. Er van uitgaand dat het professioneel gebeurt en dus niet met een (met alle respect) Action folie?

Jullie input wordt weer gewaardeerd!

JeSko

Forumguru
Een goede wrap kan mits goede verzorging jaren mee, 7-8 jaar moet zeker lukken. Zeker als je de wasstraat vermijd, gaat zo'n wrap lang mee en is het zeker de moeite waard imo.

Qua prijs zit je, afhankelijk van je auto, toch al snel aan 500 euro en meer, dat was ongeveer de prijs die ik te horen kreeg om bij mijn S2 al het chroom zwart te laten wrappen. Daarom ook niet gedaan, ik vond het dat niet waard, aangezien chroom op een witte auto mooi staat en ik dat geld liever aan andere mods uitgaf.

Edit: bij mij ging het dus wel om de dakrails, raamlijsten, grille, en de onderste chromen streep in voorbumper. Enkel de rails was een 250 euro, en bij een echte knaller in zijn vak die met de allerbeste folies werkt.

CDK

Forumguru
Jij bent niet iemand van de krasstraat lijkt me :pieker: dus heb geen angst voor een wrap. De mijne zit er 2 jaar op en is nog pico bello :thumbsup: Qua prijs zit je op circa €400,- voor dakrails en raamomlijsting. Vervangen van dakrails kan ook, maar dan moet je dakhemel er uit en dat is wel een dingetje.

HarrieSkoda

Forumguru
De krasstraat zal de auto nooit ingaan! Ik ben geen die-hard detailer, maar vind het wel belangrijk dat mijn auto er netjes bij staat dzv. handwassen, etc.

Met een wrap zie je echt niet dat het om een wrap gaat? Voor mijn gevoel verweerd chroom namelijk 'best snel'. Zeker als er wellicht wat vocht tussen de wrap en chrome delen zou komen, dan gaat het stikken. Of ga ik het nu wel erg ver zoeken?

Zou eigenlijk eens zwarte lijsten/rails bij iemand moeten zien, en dat er dan vervolgens gezegd wordt, zonder dat ik het door had; "Mooi hé.. da's gewrapt."

€ 400,- zou nog te overzien zijn als het door een professional echt strak gedaan wordt. Een hemel losmaken is tot daar aan toe, maar ik kan al wel gokken wat zulke lijstjes en rails zullen kosten.....

johndoe

Forumguru
Als je ooit in de buurt van Den Haag Ypenburg komt (bij prins clausplein A12/A13/A4) dan kan je altijd even langs wippen om zwarte wrap op mijn raamlijsten, dakrails (en dak zelf) te zien. Ik heb de gloss wrap, maar je zou ook voor satijn of mat kunnen gaan.

TDifan

Lid
Als je ooit in de buurt van Den Haag Ypenburg komt (bij prins clausplein A12/A13/A4) dan kan je altijd even langs wippen om zwarte wrap op mijn raamlijsten, dakrails (en dak zelf) te zien. Ik heb de gloss wrap, maar je zou ook voor satijn of mat kunnen gaan.
Johndoe waar heb je hem laten wrappen? Ikzelf denk aan wrappen van grill en spielkappen

CDK

Forumguru
Met een wrap zie je echt niet dat het om een wrap gaat? Voor mijn gevoel verweerd chroom namelijk 'best snel'. Zeker als er wellicht wat vocht tussen de wrap en chrome delen zou komen, dan gaat het stikken. Of ga ik het nu wel erg ver zoeken?

Met je neus er bovenop zie je het als je het weet, maar anders niet.
Ja dat is ver gezocht, raamomlijsting en dakrails hebben vooral te lijden van zouten en zuren, de folie beschermt ze daar juist tegen.

Fmoon

Forumguru
Kijk voor de grap eens op YouTube bij Rijt Auto's. Dit bedrijf wrapt alles zwart wat chroom is bij elke auto. Zijn veelal hele knappe auto's wat dit bedrijf aanbied dus dat wrappen zal wel een goede keuze zijn.

HarrieSkoda

Forumguru
Klinkt goed allemaal!

Gisteren toevallig bij iemand mogen aanschouwen hoe het staat, en gelijk het adresje doorgekregen.

Betreft luxe lightwrap Europe in Tilburg. Op zijn pagina staan knappe wagens die hij gedaan heeft.

Iemand bekend met dit bedrijf?

JeSko

Forumguru
@HarrieSkoda

LuxeLightWrap is het bedrijf achter de folies waarmee mijn wrapper mijn lichten heeft gedaan, dat is van horen zeggen één van de betere wraps op de markt, daar deze haast microscopisch kleine gaatjes heeft, je ziet dat alleen als je er echt met een vergrootglas op neerkijkt, die gaatjes maakt dat hun folie enorm makkelijk aan te brengen is en altijd enorm mooi zit. Zeker een aanrader vind ik.

johndoe

Forumguru
Ik ben er nog steeds erg tevreden over en zou het zo weer doen. Het geeft de auto toch wel een aparte look en deze auto is echt een “kanootje” voor mezelf geweest en wilde hem helemaal naar mijn zin maken.
De wrap heeft wel iets meer een “sinaasappel” effect dan autolak. Inmiddels lijkt dat een stuk minder. Dus wellicht trekt het na een tijdje weg, of het went gewoon en het valt me niet meer op. Gloss black is natuurlijk wel wat gevoeliger voor krassen, maar ik was vanaf het begin als van plan om de auto netjes met de hand te verzorgen, dus geen wasstraat voor mij. Het zit er nu een half jaar op en alles staat er nog super strak bij.
De dakrails zijn ook gewrapped, maar inderdaad niet verwijderd van het dak omdat de hemel er dan uit zou moeten. Als je er met je neus bovenop staat dan zie je dus dat de folie natuurlijk doorgesneden is om over de dakrails te zakken, maar dat is verder nog niemand opgevallen.
Ik heb het zelf laten doen bij Ride & Shine samen met een full detail en coating, ramenfolie, etcetera. Alles bij elkaar is het dan natuurlijk een flink bedrag dus ik weet niet wat de wrap los zou kosten.

DommelBelgium

Forumguru
Ik herneem hier even een ouder draadje ...

Iemand ervaring met de-chromen (wrappen) van dakrails en sporadisch gebruik van dakdragers en dakkoffer ? Not done of gaat dat ook wel ?

Ik overweeg om de SIII iV geheel te laten aanpakken en kostprijs daarvoor is (in België) € 465 ex btw

Laatst bewerkt:

Vinny

Forumguru
@DommelBelgium waar was dit in België?
ik heb prijs gevraagd voor mijn wagen.
- de chromé tussen de mistlichten.
- de raamlijsten
- de spiegelkappen
- en het dak.
prijs 1200
De gril mee wrappen was niet mogelijk volgens hun.

DommelBelgium

Forumguru
Allvisual (Affligem)
  • Wrapping van Chrome delen wagen Skoda SuperB
  • Gril voor en onder, rondom de ramen, spiegelkappen, chromestrip aan achterlichten + dakrails
  • Wrap met zwarte folie
  • Folie Avery SWF
  • Kleving door onze zorgen in ons atelier
  • Totaalprijs : 464 euro excl. Btw
Dak heb ik niet gevraagd ...

GWAG

Nieuw lid
Nieuw op het Forum vanwege de aanschaf van een witte Skoda Octavia III business 2019.
De chromen radiatoromlijsting laat ik vervangen door een zwarte.
Kunnen de chromen raamlijsten ook vervangen worden of verwijderd?

Rofffel

Forumguru
Dag @GWAG ,

het wordt op prijs gesteld als je je eerst even voorstelt op het forum.

Om op jouw vraag alvast antwoord te geven: nee dat kan niet.
De trim van de achterruiten zitten sowieso vast aan de ruit zelf dus kan niet los. Van de portieren durf ik het niet met zekerheid te zeggen.

Bovenaan Onderaan