Chromen grill in kleur spuiten?

Derk

Forumguru
Nadat ze een week geleden tegen mijn voorbumper van mijn O2 hebben gezeten :mad:zit ik met een dilemma namelijk..... De bumper moet gespoten worden dat is een feit maar wordt geregeld door mijn broer die is namelijk spuiter. Nu mijn dilemma ..... Zou ik de grill in kleur mee laten spuiten? Heeft iemand misschien hier een foto van?
Het gaat om een metallic zwarte O2 zonder facelift uit 2007.
Hoor/zie jullie reactie graag.

Gr. Derk

Cordoba

Forumguru
Dat is ook vooral een kwestie van smaak, persoonlijk denk ik dat wat chroom mooi is voor het contrast, anders wordt het één zwart geheel, en komen de vormen niet tot hun recht. Kortom alles zwart, doe je alleen als de vorm je niet bevalt.;)

Kempes

Forumguru
Even een voorbeeld van een facelift gepakt.... een andere kan ik zo snel niet vinden (@Rutger0706 ik heb even een foto van je geleend, als je dr problemen mee hebt hoor ik het wel)

Smaken verschillen... ik persoonlijk heb een hekel aan al dat nep chroom en vind de grill in kleur veel mooier staan..

image-jpeg.43794

bobbl

Forumguru
Hier een voorbeeld, wel een Superb, bovenste deel in kleur van de auto, onderstrip grille en onderstrip bumper matzwart.

SuperB voor nieuw.jpg

Rutger0706

Senior Member
Meespuiten dat ding! Ik vond dat chroom maar truttig! Nu is ie zoals je ziet bij mij zwart met behulp van plastidip. Met gewone lak kan het uiteraard ook. Ik vind het net even een wat sportievere look geven in zwart.

Mocht je besluiten het te doen, wil je dan een fotootje posten? Dan kan ik daarmee nog iemand met een O2 zonder facelift overhalen een busje plastidip te halen:yeah:

Derk

Forumguru
Hahaha oke Rutger. Als ik het doe wordt hij wel in kleur gespoten zoals bij de superb op de foto hierboven.

Stimpy68

Actief lid
Zal best blijven zitten hoor, de wintervelgen op mijn audi had ik met plastip gedaan. Geweldig spul, hoge druk spuiten, borstels, geen probleem. Dus op een grill zal het prima werken. Ga de mijne ook plastidippen.

Patrickme

Senior Member
Ik zit ook te denken om mijn chromen grill te laten spuiten in kleur van mijn octavia.
Maar weet iemand wat een beetje de prijzen zijn waar ik aan moet denken om de grill te laten spuiten?

bobbl

Forumguru
Gewoon effen naar de plaatselijke spuiter, gril zelf demonteren en voorbewerken, dan hoeft hij hem alleen maar te spuiten.
Prijs vtv afspreken.

Bovenaan Onderaan