Chromen strip voor achterlichtunit

DeVisdude

Senior Member
In mijn zoektocht naar lease-auto-vriendelijke-aanpassingen ben ik op de site van Milotec chromen strips tegen gekomen.
Ik vind ze eigenlijk erg chic, maar flink duur voor een stukje strip met dubbelzijdig plakband: 41 euro + verzend.

63901_240.jpg

http://www.milotec.de/english/63901 _640.jpg

Dus nu ben ik bij de lokale automaterialen handel geweest om te kijken of ze daar van dat soort strips te koop hebben... en waarempel... 5 meter voor zo'n 15 euro. :)
Nu sta ik alleen nog voor de keuze tussen 7, 9, 12 en 21 mm breedte. Mijn gok gaat uit naar 12 mm, maar ik zou het het liefst zeker willen weten.

Zodaar mijn vraag: heeft iemand deze strips van Milotec en kan deze persoon voor mij meten hoe breed deze zijn?

Marcel

ps.. andere ideeen voor betaalbare lease veilige aanpassingen zijn welkom!

SmurfForLife

Actief lid
Ik heb ze op de achterlichten. Opgemeten heb ik ze niet, maar 7 of 9 mm max.

Ik ken het materiaal, maar komen bij lange na niet in de buurt van de Milotec strips. Deze passen perfect en zal bij zelf knip en plakwerk denk ik niet zo'n mooi resultaat opleveren als gewenst!

ad5000

Actief lid
Ik begrijp je best, maar de meest lease vriendelijke aanpassingen zijn.... ehh geen aanpassingen te doen.

Ik weet het....'ts moeilijk zelf wil ik ook van alles zoals sport pedalen (moeten van VW komen omdat ik een DSG heb, etc.). Voorlopig heb ik het bij sunnyboys, windgeleiders en een chrome kentekenplaat gehouden.

DeVisdude

Senior Member
Ik heb ze op de achterlichten. Opgemeten heb ik ze niet, maar 7 of 9 mm max.

Ik ken het materiaal, maar komen bij lange na niet in de buurt van de Milotec strips. Deze passen perfect en zal bij zelf knip en plakwerk denk ik niet zo'n mooi resultaat opleveren als gewenst!

Bij dat materiaal van milotec had ik anders ook een beetje mijn twijfels.
Als je goed naar het plaatje kijkt, lijk het net of de strip een beetje los gaat zitten. Zijn deze wel voorgevormd?

SmurfForLife

Actief lid
De foto is helaas optisch bedrog.

Strips zitten muurvast en sluiten perfect aan. Heb er 4 jaar mee rondgereden in mij 01 en nu al bij 7 maanden met mijn O2. Ze zijn zelf wasstraat proof...

Alléén met geweld los te krijgen.

RDE

Lid
Kan je die strips uit de automaterialenhandel ook gebruiken voor op de raamdorpels? Staat natuurlijk wel heel chic! Wasstraatproof? Om al die krassen tegen te gaan was je je RS toch wel met het handje?

Wachtende op O2 Combi TDI BE (nog één nachtje!!!!)

RDE

Lid
Stom stom, onder de ramen loop een rubber strip, hier kan je natuurlijk geen chromen strip op plakken.

Okki

Donateur
He, SmurfForLive, kan je nog eens een fototje van de achterkant van de O2 publiceren, ben zoals je weet ook geinteresseerd in die strips, en wellicht ook voor de strip boven de kentekenplaat (?)

japiejo5

Actief lid
Vink eigenlijk ook wel intressant,...welke automateriaal zaak is dat geweest?

en heb je al foto's van het resultaat?

SmurfForLife

Actief lid
Ik ga a.s zondag weer met liefde mijn bolide wassen. Echter gewoon in de beste wasstraat van Europa.

www.loogman.nl

Een genot voor iedere auto en autoliefhebber.

Zal dan gelijk maar eens een paar kiekjes ervan maken.

Dus nog een paar dagen geduld.

Snor

Lid
Aaaahhhh, lelijk! Ik zag deze week ook een O2 rijden met allerlei opgeplakte chroomrandjes, wat een kerstboom. Sorry hoor....

ad5000

Actief lid
Stom stom, onder de ramen loop een rubber strip, hier kan je natuurlijk geen chromen strip op plakken.

Dat kan prima, gewoon een kwestie van goed ontvetten...
Mijn buurvrouw heeft dit op haar Fabia zitten en dat ziet er best leuk uit.

Persoonlijk vind ik te veel aftermarket chroom iets te veel van het goede...

blacktdi

Actief lid
Ik heb zelf ook de aftermarket chroomstrips gebruikt. Ik vind de octavia II, en dan vooral in het zwart, zonder deze strips erg kaal.
De aftermarket strips zijn net zo goed als die van milotec alleen moet je ze zelf op maar maken, maar als je een beetje handig bent is dat geen probleem. De plakstrips zijn van 3M en dat plakt als de t.... Dat krijg je echt niet meer los. Aan de zijkant heb ik dacht ik 7 mm, meer als genoeg en op de achterklep 20mm.

Okki

Donateur
Smurf, bedankt voor de foto's....erg fraai.
Aangezien de O2 aan de voorzijde best wat chroom heeft, vind ik een toevoeging aan de achterzijde best een optie.
Ik zal kijken of ik bij de volgende beurt (of eerder) ook wat kan laten plakken door de garage.

DeVisdude

Senior Member
Okki, als ik mijn strip binnen heb, mag je best een stuk van mij hebben.
Een rol van 5 meter was het kortste wat ze hadden :tongue:

En plakken die strips ook op de kunststof stootstrips. Een chroomrandje op die zwarte dingen zou de auto pas echt af maken.

DeVisdude

Senior Member
Ik heb mijn rol vandeweek binnen gekregen, maar deze valt me aardig tegen. De dikte van de chromen strip had ik niet verwacht.
Hij is zo'n 0,5 cm of misschien iets meer dik. Dan gaat het toch maar iets van milotec worden.

Als de verkoper m niet meer terug neemt, wil ik m misschien nog onderaan de achterklep plakken.
Daar kan ie nog wel terecht, maar dit is dan weer niet lease auto vriendelijk gezien ik m dan op de lak moet plakken.

Bovenaan Onderaan