Chroom onder zijramen Octavia 3 HB greenline

ICSO

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort een Octavia Greenline HB 14% leasen. Helaas is er geen uitvoering in de 14% modellen beschikbaar met chromen strips onder de zijramen (standaard bij de Elegance!). Volgens de dealer bij ons is het niet achteraf deze strips te monteren. Lijkt mij heel raar. Heeft iemand ervaring met hetzelfde en is het echt niet mogelijk...?

Grt,
Otto

Klaasje

Forumguru
Geen idee, maar kun je anders wellicht bij superskoda.com kopen.
Weet niet of ze het daar al in programma hebben.

Ik heb ze op mijn O2 achteraf er zo opgezet, wordt dan geplakt

svdm

Senior Member
Ik heb zelf meermaals gevraagd om een chromen strip, maar telkens werd mij verteld door de dealer dat dit af-fabriek echt niet mogelijk is. De opties van/op de Greenline Businessline zijn beperkt. Bovendien denk ik dat de kans vrij klein (zeg maar nihil) is dat je nu nog af-fabriek opties kan aanvragen voor de 2013 Greenline; ik kon dat zelf immers twee weken geleden ook al niet meer (DAB en kleuren MaxiDot).

Jammer, los zal zo'n chromen raamstrip veel duurder zijn dan als fabrieksoptie.

Zie trouwens in het filmpje ook een - naar wat het lijkt - panoramisch dak op de betreffende beurs Octavia. Dit was volgens mij niet als optie te bestellen. Bovendien zijn het geen 16" velgen die eronder liggen in het filmpje.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
IIk heb ooit eens navraag gedaan voor een Audi A4 om daar achteraf chroom op te krijgen, in dat geval moesten er niet alleen chromen strips besteld worden maar ook de rubbers schijnen anders te zijn. Al met al werd dat een hele dure grap. Ik gok dat dit ook geldt voor de O3 en dat het achteraf plaatsen een hele dure grap gaat worden. HEt alternatief zal inderdaad zoals eerder geschreven iets met een plakstrip kunnen zijn.

ICSO

Nieuw lid
Dank voor de diverse reacties. Klopt dat die "beursvideo" uitvoering niet de NL verkrijgbare uitvoering is. 17" mag ook niet op een Greenline ivm verhoogde CO2 uitstoot. Al met al heel beperkt. :(

Zo te zien zijn er (nog) geen forumbezoekers die de strip wel achteraf gemonteerd heeft.....

Torica

Lid
Zo te zien zijn er (nog) geen forumbezoekers die de strip wel achteraf gemonteerd heeft.....[/quote]

Gemonteerd niet maat wel besteld. De strips zullen bij mij ah teraf gemonteerd worden (wel een dure grap inderdaad).

Laatst bewerkt:

ICSO

Nieuw lid
Gemonteerd niet maat wel besteld. De strips zullen bij mij ah teraf gemonteerd worden (wel een dure grap inderdaad).

Hallo Torica...kan je mij een richting geven bij welke dealer het is besteld en de prijs met montage.... :-)

Torica

Lid
Hallo icso,

Het is de skodadealer in Zoetermeer, voor de kosten moet je rekenen op € 700?
Twee weken geleden besteld, levering in 2014 (opnieuw besteld ivm trekgewicht).

ICSO

Nieuw lid
Hallo icso,

Het is de skodadealer in Zoetermeer, voor de kosten moet je rekenen op € 700?
Twee weken geleden besteld, levering in 2014 (opnieuw besteld ivm trekgewicht).
..ok, dank....idd erg prijzig, maar op een leasecontract voor 4 jaar wel te doen :-) Ben wel benieuwd of het na de montage wel "strak" is.

svdm

Senior Member
Ik vind het nogal! Een verschil van bijna 600 euro als ik me niet vergis. Gaat toch nergens over?! Buig zelf wel wat chroom! Pattex doet de rest! ;)

Bovenaan Onderaan