Citigi e-IV aangeschaft, kleine (?) problemen

Vulpus

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Even voorstellen: vulpus, 47 jaar uit het zuidoosten van het land.

Anderhalve week geleden een import Citigo e-IV uit duitsland gekocht bij een Skoda dealer.
Kleine 1000 km er nu mee gereden en al een aantal maal in de straat opgeladen.

Helaas al een keer meegemaakt dat de auto niet wilde laden aan een openbare paal. Vervolgens naar een fastned gereden opaanraden van de ANWB en daar deed hij het wel (?). Daarna naar huis en aan de laadpaal in de straat lukt het ook weer.
Iemand dit ook al eens meegemaakt?

Viel me net op dat het dopje over de laadstekker niet vergrendeld als de auto op slot is. Dit hoort wel toch?

Ook kan ik geen handleiding in het nederlands downloaden op de skoda site, heeft iemand deze toevallig?
Eerste toelating volgens kenteken is 15-04-2021. (is dit dan het bouwjaar?)
 

Japanese Power

Donateur
Al vaker meegemaakt dat de CitiGo niet wil gaan laden aan een publieke paal en vervolgens aan een snellader of thuis als een jekko gaat. Ik wijt het in ons geval aan de losse laadkabel.
 
Laatst bewerkt:

Vulpus

Nieuw lid
Fijn dat we niet de enigen zijn Japanese Power! Maar wel raar. Als het aan de kabel zou liggen (die net nieuw is) zou je toch zeggen dat hij het dan nergens doet?
 

Rallye

Forumguru
Echt een instructieboekje is het helaas niet, maar hier staat wel van alles: https://digital-manual.skoda-auto.c...L?ct=19825a8e9f96d30bac1445257bb0b14c_4_nl_NL

Datum van toelating geeft een goede hint over het bouwjaar, maar voor hetzelfde geld heeft de auto een tijd lang op voorraad gestaan bij de dealer. Bij mijn laatste Octavia gaf de Skoda app de exacte bouwdatum (31 juli 2015). Eerste toelating was begin oktober 2015. Bij bovenstaande manual ben ik ervan uitgegaan dat de auto van na november 2020 is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan