Citigo e IV na private lease: houden of niet?

Me Zelf

Forumguru
Voor de meeste private lease Citigo e IV rijders komt dit jaar een einde aan de lease periode (ik ga er even vanuit dat 5 jaar de standaard was). Wat gaan jullie doen: gewoon stoppen, overnemen of de lease verlengen (kan dat?)?

My 2 cents: Na de nodige kinderziektes te hebben ondervonden en er toch wel wat gevoelige onderdelen lijken te zijn (stoelverwarming, speakers en in mijn geval linkerachterlicht) vind ik het wel een prima auto en zou hem ook wel graag door blijven rijden, maar ben ik ook wel een beetje huiverig voor eventueel duur onderhoud op langere termijn. Bij een gunstige overnameprijs zou ik mogelijk genegen zijn om dat te doen, de ergste afschrijving heeft ie wel gehad. En de accu lijkt (n=1) niet enorm te degraderen of overgevoelig te zijn.

Tees

Donateur
Wat voor soort grote onderhoudakosten ben je bang voor? Het voordeel van een EV is nou juist dat er relatief weinig bewegende delen in zitten, dus minder onderhoudskosten. De accu gaat over het algemeen véél langer mee dan 5 jaar, dus dan rest vooral de gewone dingen zoals alles rond de ophanging.

Afhankelijk van de prijs die je moet betalen om m over te nemen kan t natuurlijk meer of minder interessant zijn.

Voordeel van overnemen is dat je weet wat voor auto je hebt en wat ermee gebeurd is.

EdK

Forumguru
Als je er over zou denken om hem over te kopen en als dit financieel een aantrekkelijk bod is van Skoda,
Dan zou ik toch zeker wel het accupakket laten testen door een onafhankelijke firma ( als die er is ) zodat je niet na 2 of 3 jaar tegen een erg hoog bedrag van een nieuw accupakket aan zit te hikken.
Want ja dan verkopen is ook niet aantrekkelijk meer, want wie wil die dan hebben ??? :pieker:

Tees

Donateur
Als je al 5 jaar de eigenaar bent, dan weet je véél meer over de toestand van de accu dan wat een simpele test van een kwartiertje (oid) kan zeggen. Als je een andere tweedehands koopt snap ik dat, maar voor je eigen auto lijkt t me weggegooid geld.

Japanese Power

Donateur
Neen. Zou wel mooi zijn geweest gezien de waardestijging die 2e hands auto’s de afgelopen 5 jaar hebben doorgemaakt…

In ons contract staat alleen dat we een prijsvoorstel kunnen krijgen ter overname aan het einde van de contractperiode. Wat ook geheel logisch is.

Bovenaan Onderaan