Citigo e iV stoelverwarming beide stoelen werkt niet

Jdbigg

Senior Member
Vanochtend kwam mijn partner terug van een korte rit met de melding dat de stoelverwarming het niet meer doet. Aangezien zij een koukleum is, betekent dat acuut een serieus probleem.
Bij inschakeling branden beide lampjes, maar de stoelverwarming wordt niet warm. Ik heb de kabels onder de stoel gecheckt, maar daar lijkt niks aan te mankeren.
Ik ben in iddels weer iets verder en het blijkt dat zodra ik met de auto in de stand D of B ga rijden, de lampjes in de schakelaar van de stoelverwarming links meteen uitgaan. De rechter stoelverwarming werkt dan normaal. Kennelijk detecteert de BC zelf dat er een probleem is met de stoelverwarming bij inschakelen, maar ik krijg geen foutmelding…

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zou toch eens de zekeringen doormeten ( niet kijken maar meten )
Want de verwarmingselementen zullen naar mijn inziens een eigen zekering hebben en de lampjes worden waarschijnlijk aangestuurd door de BC

Japanese Power

Donateur
Het weet wat die stoelverwarming in de Citigo E iV...
Ook hier sinds afgelopen week een lampje wat 5 seconden brand en dan uitgaat voordat de stoel warm is geworden.

Jdbigg

Senior Member
Zou toch eens de zekeringen doormeten ( niet kijken maar meten )
Want de verwarmingselementen zullen naar mijn inziens een eigen zekering hebben en de lampjes worden waarschijnlijk aangestuurd door de BC
Dit lijkt me een goede suggestie, met de multimeter aan de slag. Eerst maar eens op zoek naar de zekeringen, de ‘motorkap’ bij de Citigo komt vrijwel nooit open ;)

EdK

Forumguru
Eerst maar eens op zoek naar de zekeringen
Meestal zitten de zekeringen in dashboard zijkant aan de bestuurderskant
Hiervoor de deur open om er bij te kunnen ( achter deksel)
Maar zal ook in de manual staan....
Je weet wel dat boekje waar je ook voor betaald hebt.....

Jdbigg

Senior Member
Het weet wat die stoelverwarming in de Citigo E iV...
Ook hier sinds afgelopen week een lampje wat 5 seconden brand en dan uitgaat voordat de stoel warm is geworden.
Het lijkt er nu op, dat mijn probleem idemtiek is. Ook hier gaan de lampjes uit zodra ik ga rijden.

Jdbigg

Senior Member
Helaas, de zekering van de stoelverwarming is in orde. Eigenlijk ook wel logisch nu ik weet dat de rechter stoelverwarming het wél doet…

hemi24

Forumguru
Je kunt nog de stekkerverbinding bij de stoel zelf controleren, maar ik las laatst ergens in een ander topic dat breuk in het matje zelf wel vaker schijnt voor te komen…

Jdbigg

Senior Member
Op het oog ziet de stekkerverbinding er goed uit, maar dat zegt niet alles. Breuk in het matje is ook een optie, dan wordt het werk voor de dealer vrees ik :(

Jdbigg

Senior Member
Neen, de Citigo e iV heeft zoals alle EV’s van Skoda maar 2 jaar garantie. Zoveel vertrouwen hebben ze in hun eigen product …

EdK

Forumguru
Wel dan zou ik voor de koukleum maar een geitenwollen onderbroek als kado gaan geven.....
Want een wachttijd van 6 weken is heel normaal bij de dealer vandaag de dag.... :koffie:

Jdbigg

Senior Member
Ik bedacht nog dat ik wellicht beide voorstoelen kan verwisselen De rechter stoel wordt toch vrijwel nooit gebruikt.

SteGo

Donateur
Bizar dat je zo vaak berichten tegenkomt over kapotte stoelverwarming in de Citigo E iV. In mijn beide Citigo's met verbrandingsmotor heb ik nooit problemen gehad met de stoelverwarming. Zal VAG in de elektrische drieling een ander type stoelverwarming gebruikt hebben ofzo? :pieker:

In een ander topic had @Almo-Skoda ook de problemen met zijn stoelverwarming besproken.
Daar is zo te zien de verwarmingsmat in de rugleuning doorgebrand;
Ik heb gevonden waar het probleem zit. Het verwarmingselement van de rugleuning is kadoek. Foto

Nu is de vraag of ik alleen één deel (zitgedeelte) kan aansluiten. Ik zie dat de twee kabels in elkaar gaan middels stekker en vervolgens naar de regelaar. Aansluiting

Ik zoek ook even de elektra schema op.

Bovenaan Onderaan