Claxon / Toeter

G'morgen Yeti-isten,
Ik vind de claxon zeer zwak en wil deze vervangen door een twee tonige die gelijktijdig klinken.

Heb gezocht en volgens mij zit de oude claxon ergens onder het luchtfilteraanzuigkastje, net achter de radiator (aan de linkerkant = bestuurderskant) maar heb deze (nog) niet gevonden.

Vraag: Waar zit deze claxon precies en wat moet er allemaal gesloopt / verwijderd worden om toegang te krijgen.

Alvast bedankt

joansim

Nieuw lid
Toeter

iK BEN BENIEUWD WAAR IE ZIT, MAAR IK VIND DE CLAXON EEN DING VAN NIKS, HET IS NET EEN CLAXON VAN DE VROEGERE DAF 33.

iK GA HEM OOK VERVANGEN EN GA EEN KEER NAAR DE SLOPERY DIE HEBBEN ER GENOEG,,

GR jOS

EdK

Forumguru
Motorkap open doen je kop onder de klep hangen en je vrouw ff flink laten toeteren
Weet je precies waar die is !

Succes

Zo eenvoudig is dat niet EdK, uiteraard heb ik zoiets al gedaan, maar de originele claxon zit m.i. ergens achter gemonteerd, wel aan de lichterkant van de auto.
Ik heb al wat zaken los gehaald o.a. het aanzuigstuk van het luchtfilter, doch daar zit ie niet.
Ik vermoed dat de claxon achter achter het binnenscherm van het linker voorspatboard zit.
Ga tzt verder op onderzoek uit.

Groet
Michiel

Cordoba

Forumguru
Volgens mij zijn er ook auto's waarbij ie gewoon in de wielkast zit. (dan zul je waarschijnlijk het wiel eraf moeten halen, om erbij te komen).

Monteurtje

Forumguru
Je kunt er van onder goed bij. Ik heb ook al een keer een extra claxon erbij gemonteerd voor een klant. Beetje krap maar kan net.

Frup

Forumguru
Ik heb ook zo'n lullig toetertje (Yeti, 2010). Het klinkt als de toeter van een driewielertje.
Voor het waarschuwen of afwenden van een gevaarlijke situatie ongeschikt (imho).
Ik zou hem ook graag vervangen. Heb lang gezocht met een lamp, maar kom niet verder dan 'ergens links voorin'. Vraag is dus, waar zit ie precies en welke onderdelen moet ik demonteren om er bij te komen? Of is het beter om het te laten vervangen (bij de volgende onderhoudsbeurt)?

andrehj

Forumguru
Bij veel auto's moet je de voorbumper demonteren. Ik kan je overigens de claxon van de Superb aanraden. Die klinkt goed. Ik zit er zelf over te denken om ook onze Twingo met de claxon van de S2 op te waarderen, want de claxon van een Twingo klinkt echt helemaal nergens naar.

Mogas

Forumguru
Moet nog steeds dit ding op m'n faab monteren

Bijlagen

• Toet klein.jpg
    Toet klein.jpg
    125,3 KB · Weergaven: 17

EdK

Forumguru
Ik heb ook zo'n lullig toetertje (Yeti, 2010).
Rij ook een Yeti maar heb er een toeter op die het geluid van een transporter heeft.
Meen ook dat er een dubbele hoorn op zit en vandaar het goede geluid.
Kan me ook herinneren ooit eens gelezen te hebben dat er Yetirijders waren die toeter problemen hadden
Het probleem was dat van de 2 hoorns er één defect was.
Zou zo maar kunnen zijn dat dit ook het geval is bij jou.

En ga me aub niet vragen waar mijn claxon zich excact bevind want dan kan ik je alleen zeggen dat het lawaai van voren komt daar waar ook de motor zeg maar zit......
Maar zou zeggen motorkap open en je koter lekker laten toeteren en jij onder motorkap dan zoeken....:pardon:

Frup

Forumguru
Ha ha, dat wilde ik nou juist wél vragen :bloos:.
Er is vast een forumlid die z'n Yeti toeter heeft vervangen en weet waar ie precies zit.
Weet iemand of er inderdaad standaard twee inzitten? Ik heb de Ambition...

Bovenaan Onderaan