Climacodes

Sinds vorige week heb ik ontdekt dat je met behulp van de econ knop en het knopje voorruit/voetverwarming van de climatronic in het diagnose menu kan komen waarin je allerlei gegevens kunt bekijken zoals snelheid, watertemperatuur en nog tientalle andere waardes.

Heeft iemand een overzicht van wat welke code inhoudt? Ik heb al wel op internet gezocht maar kom alleen overzichten tegen van oude modellen.

higgy

Forumguru
Vertel eens: welke toetsen druk je in welke volgorde in en even belangrijk: hoe kom je terug?

De econ knop ingedrukt houden en vervolgens tegelijkertijd de rechterboven knop van de 4 knopjes (om de uitblaasrichting te kunnen bepalen) indrukken. Vervolgens kun je met de linkertemperatuurknop verchillende menu's kiezen en met de middelste draaiknop submenu's (19.0 is bijv snelheid, 19.1 de watertemperatuur geloof ik en 19.2 toerental). Weer op econ drukken om terug te keren.

KMA

Lid
klopt. heb inmiddels meerdere plekken gevonden en was iets te enthousiast met het plaatsen van een antwoord

Dutch4x4

Senior Member
Voordat men té enthousiast wordt: die zogenaamd 'echte' snelheid is net zomin echt als die op de snelheidsmeter. De Clima gebruikt er dezelfde (geijkte) sensoren voor, want er zit echt geen GPS in je Clima ofzo.

Ter illustratie: mijn snelheidsmeter geeft 5% te veel aan, de Clima 5% te weinig ten opzichte van GPS.

is er bij een van jullie bekend of je zo'n code ook permanent kan laten staan op de radio display?

Wil graag de temperatuur binnen in de auto op het display hebben.

Dutch4x4

Senior Member
Nee, volgens mij schakelt hij terug naar zijn standaardinstellingen zodra je de sleutel uit het contact neemt.

Maar probeer 't anders even...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Nee, volgens mij schakelt hij terug naar zijn standaardinstellingen zodra je de sleutel uit het contact neemt. Maar probeer 't anders even...

[/ QUOTE ]

Inderdaad, ik heb het geprobeerd. codes komen niet terug en zijn alleen zichtbaar op het kleine schermpjes van de airco. oftwel, je hebt er geen drol aan aan die codes.....

Bovenaan Onderaan