Beste leden,
Sinds een aantal weken hebben wij een Skoda Fabia II uit 2009 met 64.000km, origineel Nederlandse auto. Ik was/ben niet bekend met climate control maar het viel mij van het begin al op de dat aanjager vaak iets anders doet kwa snelheid als het display aangeeft. Bij langere ritten en de climate control op AUTO gaat het meestal prima. Maar als je net instapt stapt hij bijv op standje 3 en gaat gewoon draaien, maar vaak stopt hij na 10sec en gaat even later weer draaien. Nu las ik op het forum of op Google over het uitlezen van de climate control met de recirculatie en ECON knop indrukken, en daar kwam Code 4F9 uit. Niet zo best als ik het moet geloven, er moet blijkbaar een nieuwe aanjager en regelapparaat in. Heeft iemand tips of iets dergelijks voor het uitvoeren daarvan. Wil iemand eventueel helpen die er ervaring mee heeft om een dashboard te demonteren of is er iemand die het op een nette manier kan zonder het dashboard te demonteren? En welke motor enz moet er dan in zodat dat probleem zich niet meer voor gaat doen in de toekomst? Graag hoor jk van jullie. Hartelijk dank alvast!
Sinds een aantal weken hebben wij een Skoda Fabia II uit 2009 met 64.000km, origineel Nederlandse auto. Ik was/ben niet bekend met climate control maar het viel mij van het begin al op de dat aanjager vaak iets anders doet kwa snelheid als het display aangeeft. Bij langere ritten en de climate control op AUTO gaat het meestal prima. Maar als je net instapt stapt hij bijv op standje 3 en gaat gewoon draaien, maar vaak stopt hij na 10sec en gaat even later weer draaien. Nu las ik op het forum of op Google over het uitlezen van de climate control met de recirculatie en ECON knop indrukken, en daar kwam Code 4F9 uit. Niet zo best als ik het moet geloven, er moet blijkbaar een nieuwe aanjager en regelapparaat in. Heeft iemand tips of iets dergelijks voor het uitvoeren daarvan. Wil iemand eventueel helpen die er ervaring mee heeft om een dashboard te demonteren of is er iemand die het op een nette manier kan zonder het dashboard te demonteren? En welke motor enz moet er dan in zodat dat probleem zich niet meer voor gaat doen in de toekomst? Graag hoor jk van jullie. Hartelijk dank alvast!