Climate control; sollwert offset mogelijk?

O2_1.2TSI

Actief lid
Is het mogelijk om op de climate control een “sollwert offset” in te geven voor de temperatuur?
Wanneer ik de climate control op 18 graden zet (= sollwert) vind ik het namelijk net iets te warm worden. Een sollwert offset van bijvoorbeeld -1 graad zou, naar mijn mening, de oplossing zijn.
Ik ben al veel aan het zoeken geweest maar kan tot op heden hierover nog niks vinden.
De dealer stelt voor om een afspraak te maken om hem aan de testkast te hangen maar ik zou graag vooraf de mogelijkheden willen weten zodat ik weet of het überhaupt zin heeft om mijn auto een dag kwijt te zijn.

Darkside

Forumguru
Ik ook niet :) denk dat hij wil dat als hij hem op 18 graden zet. Het eigenlijk 17 graden is. Zonder dat hij hem op 17 graden zet.

ps nog geen ervaring met de ECC van de VAG groep. Maar als ik mijn ECC in mijn huidige auto op 18 graden zet. Dan wordt er best koud.

O2_1.2TSI

Actief lid
'T is ook meer een vraag voor de "programmeurs" onder ons. Maar darkside komt aardig in de buurt. Als ik 18 graden instel moet er 17 graden naar de computer.
In andere woorden wanneer ik hem op 19 zet "denkt" de computer dat ik 18 heb ingesteld (door een offset van -1 graad)

Darkside

Forumguru
Ik ben geen 'programmeur' en snap misschien dan ook niet waarom je hem dan niet gewoon op 17 zet. Ipv van op 18 maar dat de computer toch stiekum 17 doet.

O2_1.2TSI

Actief lid
Wanneer je je nieuwe O2 hebt snap je het waarschijnlijk wel :winkie:
18 is namelijk de laagst mogelijk instelbare temperatuur. Daarna komt blauw wat maximaal koelen, zonder enige regeling betekent.

Darkside

Forumguru
Ahh. ok.Best hoog. Nu is het 16 graden en dan word hij low. Maar heb hem nooit zo laag.
Dan hoop ik dat er snel programmeurs reageren die het voor je kunnen instellen.

EdK

Forumguru
Er zwerft ergens een lijstje met diegene die met VAG overweg kunnen.
Als je die opzoekt en kijkt wie het dichts bij je woont en ook de mogelijkheden kan oplossen.
Dan stuur je die persoon ff een PB
Nu is het maar wachten of iemand het toevallig leest en dat is blijkbaar de afgelopen 4 dagen al niet gebeurd

O2_1.2TSI

Actief lid
Mijn vermoeden is dat deze aanpassing niet te doen is met VAG-Com maar die bevestiging hoor ik graag van een VAG-Com expert :grin: Volgens mij is de climate control namelijk een "op zichzelf draaiend" stuk software.
De “oude” climate control had een advanced setup menu waar je in kon komen door een toetscombinatie met o.a. de ECON knop. Deze berichten heb ik al doorgespit maar die gaan dus niet over de climate control van de Face Lift.

Ben benieuwd of iemand in de climate control software (FL) is gedoken en mij wat meer kan vertellen over de (on)mogelijkheden :smirk:

MarijntjeTDI

Actief lid
Met vds-pro (dos-programma) kon je ook EEPROM herschrijven wellicht dat dit uitkomst biedt? Werkt alleen met serieele poort. Heb dit gebruikt om automatic roll-up/down windows op een passat te doen. Verder weet ik er niet veel van....

Bovenaan Onderaan