climatic wordt niet goed warm

cali05

Forumguru
Hallo,
De climatic (geen climate control) in onze octavia van okt 2008 lijkt niet goed te werekn. Nadat ik de knop op 26 gr. zet wordt het even warm in de auto en dan zakt de temperatuur weer af. Knop terugdraaien naar koud en weer warm en vervolgens komt er weer even warme lucht uit de uitstroomopening.

De motor blijft wel netjes op temp. geen probleem met de thermostaat dus. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Dank CJ

rbo

Senior Member
Hallo,
De climatic (geen climate control) in onze octavia van okt 2008 lijkt niet goed te werekn. Nadat ik de knop op 26 gr. zet wordt het even warm in de auto en dan zakt de temperatuur weer af. Knop terugdraaien naar koud en weer warm en vervolgens komt er weer even warme lucht uit de uitstroomopening.

De motor blijft wel netjes op temp. geen probleem met de thermostaat dus. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Dank CJ
heb je toevallig ook het knopje van de airco aan?
Anders eens uitzetten en kijken wat dan gebeurd.

Lijkt me niet normaal, de temperatuurknop werkt als thermostaat, dus de temp moet zo blijven, maar 26 graden is ook wel erg warm, was dat serieus? Mijn O2 heeft ook climatic en de temp blijft zoals ik hem instel maar dat is dan iets van 19 of 20 graden.

cali05

Forumguru
Hij houdt geen enkele temp vast, maar om goed te voelen of hij het doet heb ik een tijdje de verwarming op 26 gehad. Dan moet tie bloedheet worden en dat gebeurt dus niet

Constant

Erelid
Ik heb in het verleden om te testen m'n climatronics (Golf en nu Octavia 2) op 27 graden gezet (en de rest van de instellingen op AUTO), dan wordt het snel en blijvend warm. Ik zou ermee naar de garage gaan.

Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat de temperatuursensor, dat is het kleine ronde knopje tussen de druktoetsen, defect kan raken. Bij mijn O2 is het al heel snel, 10.000 km of zo, vervangen. Misschien is dat de oorzaak.

Gerrit Vinkers

Nieuw lid
Ik zou het even navragen bij de dealer, zelf rijdt ik een SII van 05/09. nu was ik vorige week bij de dealer en deze wist mij te vertellen dat er een nieuw bedieningspaneel (regeling) voor de climatronic geplaatst moet worden omdat er een serie is die niet goed werkt. nu weet ik natuurlijk niet of dit ook geld voor de OII maar je kan altijd vragen.

Bovenaan Onderaan