Climatronic doet helemaal niets meer

Als ik mijn Roomster start gaan op het display van de Climatronic alle 'lampjes' branden en dat duurt zo'n 20 seconden. Ik noem het lampjes maar het gaat om die LCD-symbooltjes natuurlijk.

Daarna het gewone paneel: links buitentemperatuur, rechts ingestelde enz. Maar het ding doet helemaal niets: niet koelen en niet verwarmen.

Ik heb al een aantal zekeringen nagekeken (dashboard en accu), maar alles is goed. Voordat het gebeurde heb ik wel even de aanjager op vol vermogen laten blazen.

Iemand een idee ?

Ronnie

Forumguru
Misschien de Freon(koelgas)druk te laag door een kleine lekkage? Een sensor meet deze druk en indien te laag werkt het systeem niet meer om de compressor tegen "drooglopen"te beschermen.
Tweede optie: kachelklep stelmotor defect?

yup

Lid
Misschien de Freon(koelgas)druk te laag door een kleine lekkage? Een sensor meet deze druk en indien te laag werkt het systeem niet meer om de compressor tegen "drooglopen"te beschermen.
Tweede optie: kachelklep stelmotor defect?

ALs de druk te laag is werkt alleen de airco niet meer toch (ook al kan je het handmatig wel aanzetten, gaat niet aan).

Volgens mij kan je die climatronic gewoon uitlezen, zowiezo met VAG-com maar handmatig ook d8 ik.

Update:

tijdens een beurt heeft mijn garage er naar gekeken. Er was wel meer electronisch niet goed: ruitenwisser achter deed het niet, mistlampen doen het niet en soms zie ik waarschuwingslampje voor de meesturende koplampen op het dasboard aangaan als ik start. Waar het aan ligt weten ze niet, de dealer waar ik de Roomster heb gekocht gaat het uitzoeken omdat de wagen nog onder garantie valt.

Ik hou jullie op de hoogte.

Update:
een relais had het begeven en dat is nu gerepareerd. Het kapotte relais had trouwens nog andere gevolgen: mistlampen voor en achter hielden er mee op net als de achterruitenwisser. Mijn airco doet het weer en nu zakt het weer ineens in elkaar....

joergarms

Senior Member
Update:
een relais had het begeven en dat is nu gerepareerd. Het kapotte relais had trouwens nog andere gevolgen: mistlampen voor en achter hielden er mee op net als de achterruitenwisser. Mijn airco doet het weer en nu zakt het weer ineens in elkaar....
Schrale troost, volgende week woensdag wordt er al over 30 graden gepraat.
Dan ga jij je Clima echt wel weer gebruiken hoor.
Gelukkig was het maar een kleine storing, en weer leerzaam voor iedereen dus.

Bovenaan Onderaan