Climatronic elegance 2005

lowietje

Nieuw lid
In de automatische regeling, uw auto verwarmen.
Wat mij wel geweldig irriteerd is dat bij koude motor in de automatische stand, mijn verwarming volop blaast.Dus hij blaast bij de start volop koude lucht. Ik zou denken bij een automatisch systeem dat hij ook zou wachten tot de lucht een voldoende temperatuur heeft. Of is er iets verkeerd met mijn auto. Voor de rest alles ok.
 
Dit klinkt niet helemaal kosher. Het mooie aan een automatische is juist dat alles automatisch gaat: normaal gaat hij pas harder blazen als je de temp hoger zet!!
 

Droopy

Actief lid
Moet zeggen de climatronic gaat ook bij een koude moter al blazen op een standje of 4 (van de 10). Zodra de moter warmer wordt gaat hij harder blazen. Zeker omdat hij alleen de buitenste roosters gebruikt merk je er weinig van.
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Moet zeggen de climatronic gaat ook bij een koude moter al blazen op een standje of 4 (van de 10). Zodra de moter warmer wordt gaat hij harder blazen. Zeker omdat hij alleen de buitenste roosters gebruikt merk je er weinig van.

[/ QUOTE ]

Bij mij werkt het ook zo.
 

sunnyboy

Senior Member
Ik heb het idee dat er verschil zit in werking tussen een benzinemotor en een diesel.
Bij Rogier en henktank pas bij warme motor, die rijden een diesel.
Bij skodaman en bij mijzelf blaast de climatronic al bij een koude motor.
 

blacktdi

Actief lid
Als het koud is en als de clima in de auto stand staat dan blaast hij vrij zacht. Dat is inderdaad express gedaan omdat de motor nog niet op temperatuur is en dat gaat dan ook sneller. De verwarming is eigenlijk ook een soort radiator. Als ik wil dat hij wat harder blaast dan druk ik op de voorruit ontwaseming knop en dan begint hij volop te blazen. Nee echt perfect. Ik vind het hele systeem veel beter dan in mijn vorige auto een golf IV.
Temperatuur instellen en klaar is kees.
 

lowietje

Nieuw lid
Deze morgen was het -6. Met de auto weg geweest. Na de start, ging hij blazen met 3 strookjes. Terug dat koude gevoel, als ge lucht van -6 op stand 3 binnenblaast. Toen de motor bijna warm was is hij gedurende een 10 tal minuten naar 4 strookjes gegaan, daarna terug naar 3, daarna naar twee.
Dat er moet geblazen worden zelfs bij koude motor, is normaal, anders krijgt men te gemakkelijk een aangedampte ruit. Ik heb dat nog nooit voorgehad. Donderdag ga ik naar de garage en zal het probleem voorleggen. Ik denk dat men de blaasstand met hun computer kan verminderen bij koude motor. Het kan dan wel zijn als men te laag gaat dat ik dan last krijg van condensatie. Maar ik zou toch willen dat ze de snelheid zo een 30 % verminderen.
Ik laat iets weten.
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb het idee dat er verschil zit in werking tussen een benzinemotor en een diesel. Bij Rogier en henktank pas bij warme motor, die rijden een diesel.
Bij skodaman en bij mijzelf blaast de climatronic al bij een koude motor.

[/ QUOTE ]

Sunnyboy raakt hier denk ik de kern. Een dieselmotor heeft een hoger rendement dan een benzinemotor en produceerd dus veel minder warmte. Ik heb de afgelopen dagen mijn benzine O2 in de garage gehad en in een diesel O2 gereden. Mij viel toen op dat het veel langer duurde voordat de temperatuur in de auto een beetje behagelijk was.
Onlangs las ik ook ergens in een discussie dat de grote merken (BMW, Mercedes, Audi) overwegen standaard een standkachel mee te leveren in dieselauto's en dat in bepaalde gevallen ook doen.
 

KMA

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Moet zeggen de climatronic gaat ook bij een koude moter al blazen op een standje of 4 (van de 10). Zodra de moter warmer wordt gaat hij harder blazen. Zeker omdat hij alleen de buitenste roosters gebruikt merk je er weinig van.

[/ QUOTE ]


Bij mij werkt het ook zo.

[/ QUOTE ]


bij mij ook (ook diesel)
 
Bovenaan Onderaan