Climatronic resoneert bij ontwasemen

JJB

Lid
Wanneer ik de Climatronic instel op ontwasemen, begint de ventilator harder te blazen maar er begint ook merkbaar iets te resoneren in het vooronder, wanneer ik de motor uit zet blijft het nog een tijdje door brommen. Dit is echter voor mijn gevoel niet de gewone ventilator (die achter het dashboardkastje zit). Hebben anderen dit ook?

Dit doet zich alleen voor wanneer de ontwasemingstand is ingeschakeld. De auto heeft in mei nog een airco-check gehad waarbij het systeem opnieuw is gevuld en gecontroleerd.

Constant

Erelid
In mijn Golf heb ik dit in 9 jaar tijd ook een paar keer gehad, nooit geweten waardoor het kwam want het euvel verdween al snel weer uit zichzelf.

JJB

Lid
ok als het slechts een blaadje is en vanzelf weer over gaat dan ben ik weer gerustgesteld. bedankt voor de reacties.

ok als het slechts een blaadje is en vanzelf weer over gaat dan ben ik weer gerustgesteld. bedankt voor de reacties.

Vanzelf weer over??? zeer onwaarschijnlijk het blaadje zal er uitgehaald moeten worden.

Oplossing: Rechter waterkast afdekking (laten) de-monteren
Interieurfilter de-monteren
Ventilatormotor is nu bereikbaar zodat vervuiling verwijderd
kan worden.:grin:

JJB

Lid
Ik las hierboven dat het uit zichzelf verdween en dat lachte me wel toe... zou natuurlijk het allermakkelijkst zijn! mocht dat toch niet lukken dan kruip ik onder de auto. Wacht ik wel even tot de sneeuw gesmolten is als je het niet erg vindt... iig bedankt voor je oplossing.

JJB

Lid
Bij wijze van spreken dan... vooralsnog lijkt het toch vanzelf over te zijn gegaan, vandaag nergens last van. Maar ik hou het in de gaten.

Bovenaan Onderaan