clips

SKD

Nieuw lid
hallo,

Weet iemand hoe ik de clips aan de zijkant van de koffer kan losmaken. De hemel moet vanachter losser om de antennevoet te kunnen demonteren.

Is hier speciaal gereedschap of een truukje voor? Ik krijg het maar niet los.

IMAG0147.jpg

Cordoba

Forumguru
Ik heb de boel ook ooit losgehad, om de waterleiding voor mijn achterruitensproeier te checken (zit bij 3e remlicht). Ik heb zogenaamde set interieurgereedschappen gekocht (kosten ca. 20 euro voor de complete set) en dat helpt wel, om het iets makkelijker te doen.

Eerst de zijkanten met de steun voor de rollo eraf, dan kun je er de kappen met beleid ook af halen. Overigens, om je hemeltje verder los te halen, moet je de handgrepen boven de achterportieren ook loshalen.

2upabgh.jpg

aon7du.jpg

De interieurset is een set van 5 kunststof 'lepels', ik zal even kijken of ik daar meer info over terug kan vinden.

Edit: voorbeeld van vergelijkbare set http://www.conrad.nl/ce/nl/product/816232/Vigor-5-delige-losmaakhevelset
Mijn set is blauw, en ander merk, maar volgens mij zijn er geen echte verschillen met dit voorbeeld.
816232_LB_00_FB.EPS_400.jpg

SKD

Nieuw lid
Cordoba, heel erg bedankt voor de tips!

Valt nog mee de prijs voor zo een setje. Het zal me veel moeite besparen wss.

Michelv.

Forumguru
Ik heb hem laatst gehaald bij een automaterialen handel, voor een 24 euro volgens mij. Best handig als het om interieurdelen gaat.

SKD

Nieuw lid
Het is mij met wat enige prutswerk gelukt om zonder schade de nieuwe voet te monteren. Er zijn nu wel een paar zichtbare plooitjes in de hemel, maar dat stoort mij niet.

Bedankt voor jullie hulp!

Ronnie

Forumguru
Plooitjes kun je wegwerken door er met een plantenspuit iets water op te sproeien. Wel even wachten tot de temperatuur iets hoger is! (graadje of 20...)

Ronnie

Forumguru
Niet geprobeerd, onlangs een Volvo V50 gerepareerd waar de gordijnairbags aan de rechterzijkant waren afgegaan, de rechterkant van de hemel was een zooitje...., hemel losgehaald, airbag vervangen, en de hemel teruggeplaatst.
Hemel nat gesproeid met water, 's nachts laten drogen en de volgende ochtend was het weer superstrak.

Bovenaan Onderaan