Co2 gehalte te hoog,

wie kan me helpen,

onze skoda is nu voor de 2e keer afgekeurd op co2 gehalte, deze zou te hoog zijn.
wat zijn mogelijk oorzaken hiervan? en een goedkope oplossing?

dank je wel alvast.

gr steve

bobby45

Actief lid
Wat voor motor zit er in.
Zelf denk il dat de injectie vuil is.
Daar is spul voor ik heb er geen ervaring mee.

peterrapid

Forumguru
Er bestaat van Marly CO2 product die als de afwijking niet te groot is eventjes helpt maar je teveel CO2 duidt wel dat er iets niet 100% juist zit in je verbrandingscyclus ... Dus toch eventjes verder naar laten kijken door een bevoegd persoon.

dirkkroneman

Forumguru
Ik zou persoonlijk nooit (!) de motor starten zonder luchtfilter, als die aan vervanging toe is gewoon een nieuwe plaatsen (moet dan toch gebeuren, right?') of schoonblazen als je ff tijdelijk geen andere optie hebt.

Ik heb een octavia 1.6 SLXI van 2000, nieuwe bougies en kabels en een nieuwe accu. In stationair loopt hij niet gelijkmatig en volgens de keurmeester stink de wagen en rookt hij af en toe.

Wat me ook opvalt is dat hij met hoge toerental wel lekker rijdt en een verbruik heeft van 1 op 12 bij 120 km/uur.

Laatst bewerkt:
Temp sensor weet ik niet maar een paar maanden geleden is de krukas-sensor vervangen.
Heb wel al 2 keer de bougie kabels en bougies vervangen, de wagen heeft een tijdje op 3 cilinders gelopen en toen zijn deze vervangen. Helaas is de gas uitstoot niet goed en is de wagen nu afgekeurd. Vrijdag gaat deze naar de garage voor een onderzoek.

D

Deleted member 17695

Goedemorgen,
Als ik zo het verhaal lees lijkt de katalysator de eerste verdachte.
Als de auto op 3 cilinders heeft gelopen is de kans groot dat er onvebrande brandstof van de 4 cilinder in katalysator is gekomen waar door deze schade kan oplopen.

jonbongoofy

Forumguru
Brand het motor storings lampje dan niet? Heb zelfde diagnose nl bij onze andere bolide. Aanleiding was het brandende lampje

Bovenaan Onderaan