Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Er bestaat van Marly CO2 product die als de afwijking niet te groot is eventjes helpt maar je teveel CO2 duidt wel dat er iets niet 100% juist zit in je verbrandingscyclus ... Dus toch eventjes verder naar laten kijken door een bevoegd persoon.
Ik zou persoonlijk nooit (!) de motor starten zonder luchtfilter, als die aan vervanging toe is gewoon een nieuwe plaatsen (moet dan toch gebeuren, right?') of schoonblazen als je ff tijdelijk geen andere optie hebt.
Ik heb een octavia 1.6 SLXI van 2000, nieuwe bougies en kabels en een nieuwe accu. In stationair loopt hij niet gelijkmatig en volgens de keurmeester stink de wagen en rookt hij af en toe.
Wat me ook opvalt is dat hij met hoge toerental wel lekker rijdt en een verbruik heeft van 1 op 12 bij 120 km/uur.
Temp sensor weet ik niet maar een paar maanden geleden is de krukas-sensor vervangen.
Heb wel al 2 keer de bougie kabels en bougies vervangen, de wagen heeft een tijdje op 3 cilinders gelopen en toen zijn deze vervangen. Helaas is de gas uitstoot niet goed en is de wagen nu afgekeurd. Vrijdag gaat deze naar de garage voor een onderzoek.
Goedemorgen,
Als ik zo het verhaal lees lijkt de katalysator de eerste verdachte.
Als de auto op 3 cilinders heeft gelopen is de kans groot dat er onvebrande brandstof van de 4 cilinder in katalysator is gekomen waar door deze schade kan oplopen.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.