Cobra Suspension

Miez1

Forumguru
Hallo forummers,

Voor mijn toekomstige auto ben ik in overleg met de dealer aan het kijken naar een schroefset. Mijn huidige set onder de Superb is van KW, deze voldoet prima, ben zeer tevreden. Maar nu stelde hij voor om is naar het merk Cobra te kijken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle info is welkom.

Alles gute !

MIez

Miez1

Forumguru
Hi Mies,

Ik zat al op je te wachten :)

Maar geen enkele ervaring hiermee? Ze hebben een hoop in-,verstelmogelijkheden dus ik wilde wel wat meer weten.

grtz.

Antera

Donateur
Ik zou niet afstappen van hetgene wat je kent. KW is echt super en mocht je meer willen weten kan ze ook leveren en monteren en vaak een heel stuk goedkoper dan de dealer.

ertromp

Forumguru
Blijkbaar een Nederlands bedrijf dat Cobra. Maar niet echt een bekend product. Net wat @Antera aangeeft niet zo snel afstappen van hetgeen je bevalt of wat bekend en gerenomeerd is in de markt.
Ik ben benieuwd of er reacties binnenkomen met ervaringen van dit product

Miez1

Forumguru
Jullie hebben allen gelijk, meer uit nieuwsgierigheid wilde ik wat meer weten over het merk en eventuele ervaringen.

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou niet afstappen van hetgene wat je kent.
Waarom niet? Op die basis zou er geen vooruitgang meer kunnen bestaan, toch? :pardon:

"Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede" is nog niet zo'n gek uitgangspunt...

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Waarom niet? Op die basis zou er geen vooruitgang meer kunnen bestaan, toch? :pardon:

"Onderzoekt alle dingen en behoud het goede" is nog niet zo'n gek uitgangspunt...

Heb je wel gelijk in maar je praat over een A-merk (KW) die zich al tig jaar bewezen heeft. En gaat eens zoeken naar slechte referenties ervan? Dat is net als van Eibach en H&R.

cobra is niet zo bekend en daarom ook nog niet die status verworven en moet zich nog bewijzen. Plaatsen vergt dus een groter risico dan het plaatsen wat je al kent of als je een stap hoger gaat wat niet gaat in dit geval

ertromp

Forumguru
@Antera + 2 :D

Ik pas liever auto onderdelen toe van een fabrikant die bewezen goede producten aflevert dan een fabrikant waar nauwelijks wat van terug te vinden is.
Bijvoorbeeld bougies van Bosch of NGK of Beru maar niet van fabrikaat Vonktienogeenkeer uit Habberkutterveen oid. Prijs vind ik voor dit soort zaken niet doorslaggevend. Bewezen kwaliteit wel.
Zo ook voor veren/dempers. Liever iets van Eibach / Bilstein / KW / HR

Skodatek1

Forumguru
Cobra...klinkt meer naar illegaal vuurwerk :D

Ik heb een tijd terug op een ander forum over de Cobra suspension gelezen, schijnt geen slecht spul te zijn...maar ja, ik zou het risico niet nemen. Dan liever nog bij de gerenommeerde merken zoals KW of Eibach blijven.

s-line

Forumguru
Het blijft natuurlijk altijd een risico als je wat anders probeert, wie weet is het bijvoorbeeld kneiterhard! Kw is voor een schroefset nog goed comfortabel en dat is zeker wat waard. Onder wat voor auto gaat het komen??;)

Canon-Eye

Forumguru
moet zich nog bewijzen
Ja, en dat gaat natuurlijk niet lukken als iedereen bij voorbaat al wegrent.
Beetje "wat de boer niet kent dat vreet-ie niet" houding, vind ik... :jaja:

Dus m.i. een terechte vraag naar ervaringen van anderen; als die goed blijken dan kun je het overwegen, en misschien zelfs wel ergens in real life proberen (demo auto?). En als er helemaal geen ervaringen zouden blijken te zijn (hier of elders), dan zegt dat op zich natuurlijk ook wel iets.

Appie Heijn staat en stond stijf van de A-merken, bij de Lidl en de Aldi wilde niemand gezien worden want "die hadden alleen maar inferieure troep". En kijk nu toch eens...

• Leuk
Waarderingen: CDK

MennoW

Forumguru
Wat zei men een paar jaar geleden over Skoda?

Ik had je 5 jaar geleden laten opsluiten als je tegen mij had gezegd "jou 2 volgende nieuwe auto's zijn Skoda's"

maw als je het niet probeert zal je het nooit weten.
Succes met je keuze.
Ps mijn KW set is te koop :pardon:

s-line

Forumguru
Mijn/onze ervaringen met andere merken zijn toch wel dat de meeste merken niet komen aan de kwaliteit van kw, weitec,eibach, h&r. Zelfs de garantie is bij deze merken gewoon top als er onverhoopt iets niet goed is wordt het zonder problemen goed opgelost! En waarom rijden dan de meeste van ons op de grote merk banden, terwijl er misschien zat andere merken zijn die in aanmerking komen. Kortom aan onderstel en banden moet je gewoon goed en betrouwbaar materiaal bevestigen en dat moet Cobra eerst nog maar bewijzen.

Canon-Eye

Forumguru
Kortom aan onderstel en banden moet je gewoon goed en betrouwbaar materiaal bevestigen en dat moet Cobra eerst nog maar bewijzen.
Maar dát bestrijdt toch niemand? Moeten ze alleen wel een kans krijgen...

En een jaar of 12 geleden moest ik ook door allerlei barrières heen breken om Skoda te mogen rijden van mijn baas, terwijl vrijwel alle dienstauto's destijds Volvo's waren (en veel andere merken - zeker toen - ook "niet kwamen aan de kwaliteit van Volvo"). En natuurlijk waren en zijn er betere en tevens meestal duurdere auto's op de markt.

Als ik iets niet wil, dan heb ik daar altijd een (voor mij dan toch) duidelijke reden voor. Zomaar afwijzen bij voorbaat zonder het zelf geprobeerd te hebben of kennis genomen te hebben van ervaringen van anderen wil er bij mij nooit zo in.
Kortom, ik herhaal het nog maar eens: "Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede"... :) (en da's niet toevallig gebiedende wijs meervoud)

Antera

Donateur
@Canon-Eye

Je hebt gelijk omtrend dat. Maar de TS heeft al ervaringen met KW. Als je nu geen ervaring hebt met andere merken dan kan ik me er nog bij inleven om die stap te maken en dan Cobra in dit geval te monteren. Je hebt namelijk niet te verliezen want je weet niet beter dan wat het standaard is.

Ik keur niet direkt Cobra af dat helemaal niet, maar er is weinig over te vinden dat is een en daarnaast zoals eerder gezegd TS heeft al een goede ervaring op gedaan en dan is het risico des te groter door de dealer zomaar een set eronder te laten zetten zonder dat je daar ook maar enig ervaring van kan opdoen in de zin van voelen hoe deze set aanvoelt.

Daarnaast is het prijverschil tussen KW en Cobra flink. En de ervaringen zijn er nu eenmaal dat de goedkopere set stugger zijn dan de duurdere (A-merken). Daarnaast zit de levensduur over het algemeen ook wel in de prijs.

Maar TS moet natuurlijk zelf zijn keuzes maken en ben zeer benieuwd wat deze gaat doen.

Puur op eigen mening en ervaringen gebaseerd er kunnen geen rechten aan ontleent worden en kan op geen enkele grond aansprakelijk gesteld worden bij afwijkingen in/van de bovenstaande inhoud. :D

Canon-Eye

Forumguru
zoals eerder gezegd TS heeft al een goede ervaring op gedaan en dan is het risico des te groter door de dealer zomaar een set eronder te laten zetten
Risico is te definiëren als "Kans maal Effect". En volgens de wetten van de kansberekening is dit in elk geval niet juist...
De kans dat het wel of niet deugt (en dáár gaat het uiteindelijk om: hetzij naar objectieve prijs/prestatie maatstaf, dan wel naar subjectieve "gevoelsmaatstaf") wordt op zichzelf immers niet beïnvloed door opgedane ervaringen met andere merken.

Verder ben ik net zo benieuwd als jij naar het vervolg...

Miez1

Forumguru
En hierbij......

Het wordt KW, goede persoonlijke ervaringen, juiste balans, mooie looks, doorgetimmerde kwaliteit, nooit te hard maar wel lekker laag, alles kan nog gewoon mee, boot kan er ook nog achter, kortom mooi product wat verwachtingen overtreft.

Dus daarom :D

Immer gute fahrt!

Miez

Bovenaan Onderaan