Code Radio Symphony

Ik heb een Radio/CD Symphony voor m'n Fabia gekocht via Ebay. Prima apparaat, maar ik moet iedere keer als ik de sleutel uit het contact is geweest de code opnieuw invoeren.
Volgens de handleiding zou de auto de code moeten herkennen en hoeft men de code maar eenmalig in te voeren.
Hoe dit op te lossen?

LenK

Forumguru
Is ie niet verkeerd aangesloten. Lijkt erop dat wanneer de motor uitgezet het apparaat helemaal van de stroom afgesloten wordt.

Huff

Lid
Blijft de rest van het geheugen bewaard (opgeslagen zenders enzo)?

Zoniet zal er iets mis zijn met de aansluiting, vaste voedingsspanning en contactspanning omgewisseld ofzo.

Gieliovd

Forumguru
Dit zal inderdaad de gebruikelijke omwisseling van de continu 12v met de geschakelde 12v zijn. Zat er voorheen een aftermarket radio in?

Zoek even op het forum.

Ronnie

Forumguru
Je hebt waarschijnlijk de "Safe" pin niet aangesloten.(zie foto)

Bijlagen

• SKODA SYMPHONY.jpg
    SKODA SYMPHONY.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 33
Er zat geen radio in, maar wel de voorbereiding, dus 2 stekkers (volgens mij waren de stekkers bruin en zwart van kleur) en de antenneaansluiting. Deze heb ik dan ook in de symphony radio geplugd.
De bruine stekker heb ik in de bovenste ingang gestoken.
Ik heb 3FM opgeslagen en deze blijft erin staan als íe van het contact is geweest.

Ronnie

Forumguru
Even kijken of de safe pin is aangesloten (zie andere post), anders een constante +12V brug maken.

Bovenaan Onderaan