Vandaag even m'n nieuwe aftermarket autoradio 'gepast' en hij deed het meteen plug en play. Ik heb alleen verloopstekkertje/-plug voor de (FM) antenne nodig zag ik, en had verder geen tijd om 'm netjes in te bouwen. Dus weer terug in kast ermee en daarna de symphony weer terug gezet. En tadaa: 'SAFE 0000' in beeld.
Op de radio zit op de behuizing een sticker met handgeschreven cijfers, ik had altijd gedacht dat dat de code was. Dus ik dacht geen spang, invoeren maar. Alleen de sticker vermeld 7 getallen... Dus ja, wat nu? De eerste 4 van de 7 maar geprobeerd en het antwoord was 'SAFE' knipperend in beeld en een klein 'eentje' als in: 1e poging of 1 uur op slot. Ik dacht: f* it, ik ga wat anders doen. Een 20 minuten later had ik de auto nodig en ging rijden. De radio was ik vergeten uit te zetten zag ik, want na 5 minuten rijden sprong de radio ineens vanzelf aan (hij stond al aan, maar stond nog op 'SAFE') en zelfs de presets zaten er nog in: ik kan de radio weer volledig gebruiken. Vreemd toch?
Vraag is nu wel; wat is hier gebeurd? Had ik toch de goede code (lijkt me niet) Herkent de auto de radio zelf na een stukje rijden? Stel ik wil de symphony doorverkopen of weggeven, dan heb ik de code nodig. Ik heb nog wel het boekje van de radio bij de autopapieren, daar zit vóórin ook een sticker met wat getallen en codes. Maar geen 4-cijferig digit. Hoe zit dit nu?
![read.gif :lezen: :lezen:](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/read.gif)