Columbus - 10seconden radiostilte bij connectie met bluetooth

Don Benito

Nieuw lid
Hallo,

Mezelf even voorstellen: ik ben al bijna een jaar de gelukkige eigenaar van een O2 1.6TDi.
Er zijn echter 2 zaken die me niet zo gelukkig maken aan mijn Columbus (met ingebouwde bluetooth-verbinding):
- Wanneer ik via bluetooth connectie maak met mijn mobiele telefoon (Nokia X2), krijg je het gekende "pie-dum" geluidje. Daarna duurt het echter nog 10seconden voordat de radio zijn werk hervat. Vanaf het moment van connectie is er dus gedurende 10seconden geen geluid uit de radio te horen. Erg vervelend... De dealer heeft bij mijn eerste onderhoud (30.000km) een update gedaan van de software, maar dit heeft niets opgelost...
- Wanneer er een CD in de speler zit, start die soms +/-1 minuut na vertrek plots met spelen, zonder dat ik hierom gevraagd heb.

Vooral het eerste probleem stoort me erg. Hebben andere personen hier ook last van? Is dit normaal? Is er een remedie?
Voor zo een duur systeem, vind ik dat het niet normaal is dat ik me hier zo fel aan moet storen...

Groeten,
Benny

Darkside

Forumguru
Ik ken het probleem niet echt.
Ik stream geen muziek over BT naar de Columbus. Maar bel er wel mee.
Als ik radio/muziek aan het luisteren ben. En ik krijg een sms dan wordt de radio onderbroken. Dit duurt dan even voordat hij weer verder gaat.
Maar geen 10 seconden.
Maar als ik in de auto stap en ik zet de columbus aan. Dan heb ik gewoon meteen muziek vanaf mijn laatste bron.
Even later krijg ik dan een pop-up scherm in mijn columbus dat er een nieuw adresboek gevonden is en dan kan ik ook bellen in de auto.
Maar het geluid wordt niet onderbroken. En ik krijg ook geen pieptoon ter bevestiging dat er een BT verbinding is (gelukkig).

Ikzelf heb een mObridge en niet de af-fabriek BT module.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb ook een Columbus met af-fabriek-bluetooth. Ik herken geen van jouw problemen. Lijkt mij toch iets wat de dealer op zal moeten (laten) lossen.

remcee

Lid
Wanneer mijn GSM zich via bluetooth aanmeldt op mijn Columbus heb ik ook dat het geluid word onderbroken voor een aantal seconden en de bekende poe-duum doorkomt. Inderdaad storend! Dit is volgens mij niet aan te passen.

Ik heb ook een originele carkit.

fastgeert

Actief lid
Hier ook hetzelfde, mijn O2 VRS 2012 met Columbus en originele bleutooth heeft ook telkens bij verbinding maken met Samsung Galaxy ACE ook enkele seconden geen geluidsweergave na de gekende ding dong. Denk dat hier wniks aan te veranderen is.

Don Benito

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties.
Marco02: Welke gsm heb jij? Misschien dat het daaraan ligt? Ik heb namelijk een vermoeden dat het zou kunnen komen omdat hij buiten met de telefoon, ook de mediaplayer in de telefoon activeert, en dat dit misschien lang duurt...

fastgeert

Actief lid
Wel aan dat punt ivm de mediaplayer was ik ook aan het denken. heb dit in de instellingen van men GSM wel uitgeschakeld, vraag me niet meer hoe want heb er lang naar gezocht en uiteindelijk domweg eens tegengekomen, ik denk ergens bij mediaplayer zelf. Staat dus gedeactiveerd, maar toch heb ik de nen keer wel en de andere keer niet het I-Pod symbooltje op men middendisplay staan.

Feroz

Nieuw lid
Ik heb ook een Columbus systeem in mijn SC2 en ervaar precies dezelfde 2 problemen (geen geluid tijdens verinden telefoon en dvd die vanzelf start).
Heeft iemand dit probleem al eens bij zijn dealer aangekaart?

Bovenaan Onderaan