Columbus als dvd-speler

higgy

Forumguru
Van wat ik begrepen heb, heeft de Columbus itt de Nexus geen video-uitgangen. Dus geen schermpjes achterin... (los van het vrijschakelprobleem)
Is daar een workaround voor te bedenken? (via canbus of zo?)

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]Om geen topic 'vervuiling/mixing' te krijgen is dit topic bedoelt om te discussiëren over de Columbus als DVD speler.

Nu zijn er dus 3 topics voor dit geweldige apparaat:
1. Columbus als NAVIGATIE
2. Columbus als DVD speler
3. Columbus als MP3 speler.

Post je vragen over de Columbus aub in het juiste topic...dat maakt terugzoeken voor iedereen (en niet alleen jezelf, maar ook je collega forumleden) een stuk makkelijker!
[/moderatorbreak]

Gieliovd

Forumguru
Deze wordt inderdaad aangeboden, maar er zijn diverse mensen die met een dergelijke vrijschakeling een onbetrouwbaardere navigatie overhouden. Be aware.
De meningen zijn er over verdeeld na het lezen van wat berichten op internet. Sommige mensen schijnen last te hebben met die schakeling omdat er minder/geen pulsen meer binnenkomen bij de navigatie eenheid, welke gebruikt worden bij de snelheidsbepaling ondersteunend aan de GPS sensor/ontvanger.

Maar anderen zeggen weer: bof, die GPS redt het prima alleen.

!Škoda!

Actief lid
De meningen zijn er over verdeeld na het lezen van wat berichten op internet. Sommige mensen schijnen last te hebben met die schakeling omdat er minder/geen pulsen meer binnenkomen bij de navigatie eenheid, welke gebruikt worden bij de snelheidsbepaling ondersteunend aan de GPS sensor/ontvanger.

Maar anderen zeggen weer: bof, die GPS redt het prima alleen.
Is ook wat ik telkens zeg: Sommige mensen ervaren probelemen. Ik heb al diverse malen gezegd dat er ook velen zijn die geen probleem ervaren (misschien geen gebruik van navi tijdens tv/dvd kijken, dan valt het ook niet op...)
Feit blijft dat meerder mensen problemn ervare. Daarom vind ik een waarschuwing op zijn plaats.

Gieliovd

Forumguru
Het was niet aanvallend bedoeld hoor, don't get me wrong. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Dannyvd

Nieuw lid
Vandaag de dealer gebeld over de levertijd van mijn auto. Die overgens volgende week komt :yeah:

Gelijk even gevraagd of hij iets wist over vrijschakeling van de dvd in de columbus. Dat dit misschiem mogelijk was dmv die kast die hun hebben.
Hij vertelde mij dit al vaker gehoord te hebben en dat ze zodra de auto er was zouden kijken of ze dit konden doen. Even afwachten dus,maar ze zijn in ieder geval bereid het te proberen..

!Škoda!

Actief lid
Vandaag de dealer gebeld over de levertijd van mijn auto. Die overgens volgende week komt :yeah:

Gelijk even gevraagd of hij iets wist over vrijschakeling van de dvd in de columbus. Dat dit misschiem mogelijk was dmv die kast die hun hebben.
Hij vertelde mij dit al vaker gehoord te hebben en dat ze zodra de auto er was zouden kijken of ze dit konden doen. Even afwachten dus,maar ze zijn in ieder geval bereid het te proberen..
Je kunt afwachten, maar ik kan je nu al vertellen dat dit niet gaat lukken.
Je moet echt dat kastje hebben. Als het inderdaad met VAC Com kon was dat allang bekend. (velen hebben deze programmatuur en kabel om zelf dingen te regelen.)

higgy

Forumguru
O.k., nu mijn auto er echt aan staat te komen (nog weekje of 2): WELKE vrijschakeladapter van WELKE producent (url's welkom) werkt ECHT zonder de navi te verstoren?
Ik vraag dit dus aan ervaringsdeskundigen :)

DVD's afspelen op de Columbus

De dealer wist mij alleen te vertellen, dat de Columbus "DVD Video" kon afspelen. Hoe zit het echter met zelf gebrande speelfilms op DVD. Welk formaat of formaten kan de Columbus lezen?
DVD+R, DVD+R Double Layer, DVD-R, DVD-R Double Layer, DVD-RW???

Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?

Stel dat je een Muziek-DVD op hebt staan en je gaat vervolgens rijden, gaat dan alleen het beeld op zwart en blijf je de muziek wél horen of stopt het afspelen gewoon?

Kan de Columbus eventueel ook zelf gebrande DVD's ( +R of -R) met MP3's afspelen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Steve

Senior Member
DVD+R, DVD+R Double Layer, DVD-R, DVD-R Double Layer, DVD-RW is geen probleem hij slikt ze probleemloos.
Ook bovenstaande formaten gevuld met MP3 worden prima ingelezen.

Of je nog wel geluid hoort als het beeld op zwart springt tijdens een film heb ik nog niet geprobeerd.
Dit staat wel op de planning aangezien ik een hoop concerten op DVD heb.

Kan straks wel even kijken als ik mijn auto onder handen neem.

Steve

Senior Member
@Higgy

Zoals je zelf al had kunnen lezen op het navigatieforum heeft iemand hele goede ervaringen met deze adapter.
Het is een nieuw type en heeft niet de beperkingen zoals het vorige model.

http://www.car-tronic.nl/shopp/product_info.php?info=p80_RNS-510-DVD-Vrijschakeling.html
http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/viewtopic.php?t=8536&start=250

Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Misschien dat je hier iets mee kunt ?

Er schijnt er nu ook 1 op eBay te staan voor 59 euro maar ook daar zijn nog geen ervaringen mee.

Bovenaan Onderaan