Columbus de weg kwijt?!!

Plopje

Nieuw lid
Ook mijn Columbus is een tijdje geleden gejat uit mijn Superb2. Na veel geAWH van de leasemaatschappij een Columbus terug mogen laten plaatsen.
Uiteraard gaat dat niet in één keer goed. Radio had een te zwak signaal en vond b.v. geen zenderlijst. Gevolg radio verliest steeds signaal en verkeersberichten.

Afgelopen vrijdag heeft de garage iets met de antenne gedaan en een blokje geïnstalleerd. Gevolg zenderlijst wordt weer weergegeven.

Natuurlijk kan niet alles in één keer goed gaan want nu is de navigatie volledig de wegkwijt. Hij denkt dat mijn auto in Purmerend staat geparkeerd. Op zich niets mis mee, maar ik woon in de buurt van Leiden.
Reed gisteren naar Rotterdam (ten zuiden van Leiden). Tenminste dacht ik, maar volgens de navigatie reed ik in de Noordzee (ten westen van Purmerend). De Columbus is dus volledig de weg kwijt.

Heb geprobeerd dit met een reset te verhelpen, maar is niet gelukt. Weet iemand hoe ik dit kan herstellen zonder weer naar de garage te moeten rijden?
Alvast bedankt voor je hulp.

Ronnie

Forumguru
Jouw Superb is voorzien van een z.g "triplex" Antenne, Een voor Radio, een voor GPS en een voor telefoon.
Bij het eruit jatten van de Columbus zijn naar mijn mening de antennekabels stukgetrokken, je mist nu duidelijk een GPS(satelliet) signaal. Voorheen hebben ze de z.g. fantoomvoeding (het blokje achter de radio) teruggeplaatst, dit is de voeding voor de antenneversterker achter op de auto.(deze was dus ook stuk)
Ik zou teruggaan naar diegene die de Columbus heeft ge-herinstalleerd en eisen dat er een nieuwe, complete z.g. Triplex antenne wordt geinstalleerd, dit is gewoon half werk afleveren en hier blijf je mee aan het klooien!

Edit: Welkom op het Forum!!

Plopje

Nieuw lid
Hi Ronnie,
Bedankt voor je reactie, ga idd maar terug.
Had hetzelfde nadat de nieuwe unit in December geplaatst was, maar dit hebben ze toen snel kunnen verhelpen. Sindsdien heeft de navigatie perfect gewerkt.
Had gehoopt dat men alle functies gecontroleerd had. Maar dit is waarschijnlijk te veel gevraagd voor een Skoda garage. Moet dat voortaan dus maar zelf doen :(.

Bovenaan Onderaan