Columbus diefstal slachtoffer statistieken

Heb je een inbouw navigatiesysteem en ben je wel/geen slachtoffer van diefstal?

• Geen inbouwsysteem (gedurende de afgelopen 4 jaar).

Stemmen: 42 27,5%
  • Columbus bezitter nog geen slachtoffer

Stemmen: 55 35,9%
  • Ander inbouwsysteem nog geen slachtoffer

Stemmen: 28 18,3%
  • Columbus 1 maal gestolen

Stemmen: 20 13,1%
  • Columbus 2 maal gestolen

Stemmen: 3 2,0%
  • Columbus 3 maal of meer gestolen

Stemmen: 1 0,7%
  • Ander inbouwsysteem 1 maal gestolen

Stemmen: 3 2,0%
  • Ander inbouwsysteem 2 maal gestolen

Stemmen: 1 0,7%
  • Ander inbouwsysteem 3 maal of meer gestolen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    153

Constant

Erelid
Ik ben nieuwsgierig naar de diefstal statistieken van inbouwsystemen, met name de Columbus, er zijn inmiddels zoveel diefstalmeldingen.

Het lijkt me verstandig om over de afgelopen 4 jaar te meten, omdat dit de bezitduur is van veel autorijders en omdat we anders diefstalmeldingen krijgen van te lang geleden.

MarcoO2

Forumguru
Yes! Ik ben de eerste die kan zeggen dat z'n Columbus nog niet gestolen is... nu maar hopen dat dat zo blijft! :722:

Steve

Senior Member
Ik moet zeggen dat die van mij toendertijd (heb er toch 1,5 jaar mee gereden) niet gestolen is.
Weet alleen even niet welke optie ik nu moet kiezen voor de poll.

De O2 is afgelopen Augustus ingeleverd.

Constant

Erelid
Oeps, die optie zit er niet in. "Columbus bezitter nog geen slachtoffer" is dan het meest in de richting.

Blankenzee

Nieuw lid
Hoi Constant,zie mij bericht van vandaag op het forum.Mijn Columbus is na vijf maanden gejat!!!Ik stop ermee dat wordt nooit meer een Columbus!!!!!!!!!!!!!!!!

Constant

Erelid
Lijkt me een goeie voor de volgende pool. Ik heb trouwens vanwege mijn inbouw alsnog alarm gekocht.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb volgens mij helaas meer verhalen gezien in de trant van "gestolen ondanks alarm" dan "niet gestolen dankzij alarm"...

EdK

Forumguru
JVC NX-7000 in volle tevredenheid en al meer dan jaar erin !
Scherm is groot maar is wel het systeem dat werkt op deze manier met afneembaar scherm

MarcoO2

Forumguru
Zeker wel, want er is dan al wel ingebroken... dus er is wel iets te melden (en dat gebeurt ook op dit forum).

Wasmachineman

Forumguru
en dan laten ze de Columbus zitten ? :xyxthumbs:
Dat noemen ze dan "Takenboekers", ze moeten nog veel leren m.b.t. effectief inbreken.

Constant

Erelid
Volgende poll over een weekje? Ik heb volgende week geen tijd, dus voorzetje voor iemand anders:

wel alarm niet ingebroken
wel alarm toch ingebroken
geen alarm niet ingebroken
geen alarm en ingebroken

nomad

Senior Member
en dan laten ze de Columbus zitten ? :xyxthumbs:
Dat noemen ze dan "Takenboekers", ze moeten nog veel leren m.b.t. effectief inbreken.

Ben blij dat die klojo's bij mij niet verder kwamen dan het intikken van de ruit. Nu was het alleen een kapotte ruit en heb ik de Columbus nog. Anders had ik ook een andere navi gekregen waar ik helemaal niet blij mee zou zijn. Ga al helemaal niet lopen slepen met een los frontje. Ik betaal voor gemak en dus geen gesleep met frontjes.

Bakkertje

Forumguru
Bij mij is 1x de columbus gestolen, daarna een afneembaar front in combinatie met een alarm en die zit er nog altijd in.. Heb dus maar op columbus 1x gestolen gestemd..

@Nomad: Het alternatief van JVC is prima hoor, zeker niet zo mooi als de columbus maar ik ben er best tevreden over (en hij zit er nog steeds in.....) Na de diefstal van de columbus bij mij thuis voor de deur heb ik eieren voor m´n geld gekozen.

MinT

Lid
Hier een lease-rijder die lang heeft zitten dubben om wel of geen navi te nemen.
Juist om de diefstalgevoeligheid niet de Columbus genomen.
Wou de Amundsen totdat de dealer zei dat ook die gejat wordt.

Uiteindelijk een los tomtom genomen voor die keren dat ik echt de weg 'kwijt' ben.

pIETJEPUk-NL

Nieuw lid
Columbus is er 1x uitgestolen, hierna direct gekozen om er een tandje lager in te zetten, een stream MP2 . Ik had geen zin in herhaling, gezien het een erg populair model om te stelen

Jeroen

Zwolly

Actief lid
Kan je dat zo concluderen dan?
Hoeveel rijden er in NL rond met een Columbus of RNS510?
Hoeveel hebben daarvan meegemaakt dat deze gestolen zijn?
Daarbij de mensen waarbij deze gestolen is of niet gestolen is zullen niet allemaal op deze forum zitten....

Bovenaan Onderaan